هدف کشت قراردادی گندم، خوداتکایی در تولید و حمایت از کشاورزان است

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۱۲:۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۰۹۰۵۴
هدف کشت قراردادی گندم، خوداتکایی در تولید و حمایت از کشاورزان است
معاون وزیر جهاد کشاورزی، هدف از کشت قراردادی گندم را خوداتکایی در تولید و حمایت از کشاورزان برشمرد و گفت: کشاورزی قراردادی طرحی فرا سازمانی و فرا وزارتخانه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «سید سعید راد» مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از تامین اقلام اساسی مصرفی مردم به عنوان یکی از رویکردها و اولویت‌های اصلی کشور یاد کرد و افزود: دسترسی به محصولاتی که بیشترین سهم و نقش را در سفره خانواده‌ها دارند، با در نظر گرفتن دو مولفه صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها از یک سو و خوداتکایی و افزایش بهره‌وری از سوی دیگر به شکل ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر ظرفیت بالای انبارها و سیلوهای سراسر کشور، اظهار داشت: بر این اساس، ضمن تامین گندم مصرفی مورد نیاز کشور، با مدیریت فرایند تولید، واردات و نگهداری، می‌توان این محصول را با اطمینان خاطر تا مدت‌ها ذخیره و مصرف کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان‌داشت: علاوه بر قیمت‌گذاری منطقی برای خرید تضمینی گندم، تسهیلاتی در زمینه ارائه نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان نیز در افزایش تولید این محصول و تحویل آن به مــراکز خرید دولتی موثر بوده است.

راد گفت: یکی از برنامه‌های اصلی خوداتکایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم، اجرای کشت قراردادی است.

وی با اعلام اینکه کشاورزی قراردادی از سال گذشته زراعی آغاز شده است، خاطرنشان‌کرد: برای اجرای کشاورزی قراردادی به اعتبارات و الزاماتی نیاز است تا بتوان کشاورزان را مورد حمایت کامل قرار داد و این الگوی نوین کشت را به شکل مطلوب محقق کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز