۱۸ درصد از زمین های کشاورزی صاحب سند شده‌ است

۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۱۴:۲۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۱۱۰۳۱
۱۸ درصد از زمین های کشاورزی صاحب سند شده‌ است
تاکنون از سطح دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی موجود در کشور، معادل ۱۸ درصد حدنگاری و برای آنها سند صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، امروز چهارشنبه در حاشیه نشست منطقه‌ای حدنگار (کاداستر) در استان بوشهر که با حضور نریمانی مدیر کل دفتر ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی سازمان امور اراضی و جمعی از مدیران سازمان ثبت و مدیران استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می‌شود با تعامل دستگاه‌های اجرایی و مشارکت کشاورزان برای دریافت سند، شاهد حرکت شتابان صدور سند حدنگار در بخش زمین‌های کشاورزی باشیم.

حسن بابایی با بیان اینکه صدور سند حدنگار اقدامی بازدارنده‌ است، خاطرنشان کرد: این کار موجب تثبیت مالکیت دولت در لایه‌های مختلف است و اگر تصرف غیرقانونی انجام شود، متولیان می‌توانند با ارائه سند اثبات مالکیت کنند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۳۷ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی کشور تاکنون برای ۱۳۵ میلیون هکتار معادل ۹۸ درصد از عرصه‌های ملی سند حدنگار صادر شده است و با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود در چند ماه آینده همه عرصه‌های ملی کشور دارای سند حدنگار شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین گفت: با هدف اجرای ماده(۳) قانون حدنگار مصوب سال ۱۳۹۳ قانونگذار سنددار شدن تالاب‌ها، جزایر و جنگل‌ها را تکلیف کرده است که با پیگیری‌های انجام شده در زمان حاضر بیش از ۹۰ درصد از جزایر کشور دارای سند هستند.

بابایی افزود: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه، حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و کشاورزی باید عملیاتی شود که برای تحقق آن برنامه و سیاست‌ها تدوین شده است.

وی در پایان گفت: الکترونیکی شدن فرآیندها در سازمان ثبت جزیی از سند تحول قوه قضاییه است و امیدواریم با رونمایی از نرم‌افزار جامع ثبتی در ۲۲ بهمن امسال، بیش از ۸۰ درصد از فرایندهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور الکترونیکی شود.

انتهای پیام/

نظر شما