اقدام در الگوی کشت به عنوان یک طرح ملی

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۱۱:۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۴۱۲۳۰۲
اقدام در الگوی کشت به عنوان یک طرح ملی
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید الگوی کشت به ‌عنوان یک طرح ملی لحاظ و اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید حسن ربانی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، صبح امروز (یکشنبه 27 آذر ماه 1401) در "نشست پیگیری اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی" که با حضور جمعی از مدیران ستادی و استانی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: کشت قراردادی می‌تواند یکی از اضلاع الگوی کشت با توجه به فراگیری آن باشد که البته اجرای آن الزامی است.

وی با تأکید بر این که الگوی کشت را باید به ‌عنوان یک ضرورت در نظر گرفت، یادآور شد: این مهم توسط مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور مورد تأکید قرار گرفته و وزیر جهاد کشاورزی نیز با جدیت آن را دنبال می‌کند.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، باید در الگوی کشت به‌عنوان یک طرح ملی اقدام شود.

وی یادآور شد: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی آمادگی آن را دارد تا پیوست فرهنگی الگوی کشت را فراهم کند.

ربانی محورهایی در مورد الزامات فرهنگی الگوی کشت بیان و تصریح کرد: الزامات فرهنگی صرفاً برای کشاورز نبوده و ضرورتی برای سرمایه‌گذاران، مدیران، مجریان و مروجان مرکز خدمات به شمار می‌رود.

وی با بیان این که اجرای الگوی کشت با ابلاغ اداری اجرا و عملیاتی نخواهد شد، یادآور شد: باید الگوی کشت به یک فرهنگ‌ سازمانی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که الگوی کشت یک طرح فراوزارتخانه‌ای بوده و منحصر به وزارت جهاد کشاورزی نیست، تصریح کرد: متولی این امر وزارت جهاد کشاورزی است و باید در این مهم سایر بخش‌ها را در مسیر قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما