شروع خوب دولت سیزدهم در حوزه دریایی و بندری/ نیازمند زمان برای توسعه سواحل مکران هستیم

۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۱:۳۰:۳۰
کد خبر: ۱۴۱۴۳۲۷
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شروع دولت سیزدهم در حوزه دریایی و بندری را خوب توصیف کردو گفت: نتایج اقدامات صورت گرفته طی ۴ تا ۵ سال آینده خود را نشان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مصطفی آقامیرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره ضرورت توسعه سواحل مکران بنابر تاکید مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اهمیت بنادر جنوبی بر کسی پوشیده نیست و متاسفانه نتوانسته ایم آنگونه که باید و شاید بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته نسبت به اشتغال آفرینی از ظرفیت دریایی و بندری کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نباید از برنامه ریزی راهبردی برای سواحل جنوبی کشور باز بمانیم و باید مطابق سیاست های تاکید نسبت به توسعه دریامحور با تاکید بر سواحل جنوبی گام برداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت هایی در راستای توسعه سواحل مکران آغاز شده اما برای اینکه به نتیجه مطلوب برسیم چندین سال زمان نیاز است، عنوان کرد: در کوتاه مدت نمی توانیم به نتیجه درخور دست یابیم و به حدود ۴ تا ۵ سال زمان نیاز است.

میرسلیم با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری به منظور توسعه بنادر سیستان و بلوچستان از جمله چابهار، بنادر هرمزگان از جمله شهیدرجایی و بندر بوشهر، گفت: باید بتوانیم با جذب سرمایه به اهداف تبیین شده در راستای توسعه سواحل جنوبی دست یابیم.

وی افزود: در عین حال باید امکانات لازم برای جابجایی کالا به این بنادر فراهم شود که مستلزم دسترسی مسیرهای ارتباطی از جمله راه آهن است، بنابراین باید بتوانیم از ظرفیت کریدور شمال جنوب به نحو مطلوب استفاده و شمال و جنوب ایران را به منظور صادرات کالا به کشورهای شمالی و جنوبی متصل کنیم.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از جنوب به آب های آزاد دسترسی داریم و در شمال کشور نیز در همسایگی کشورهای حاشیه دریای خزر قرار گرفته ایم، بیان کرد: باید از این ظرفیت لجستیکی به خوبی استفاده کنیم و با مجموعه ای از اقدامات موثر، دالانی که از ایران عبور می کند را فعال کنیم و از منافع اقتصادی آن به سود کشور بهره مند شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کمبود نیروی انسانی متخصص برای سازمان بنادر و دریانوردی طی ۵ سال آینده، عنوان کرد: چندین دانشکده کشتیرانی و کشتی سازی و امور دریایی داریم که وظیفه تربیت نیروی انسانی متخصص را بر عهده دارند و اگر مجموعه آن ها به صورت کاربردی فعال شوند، می توانند پاسخگوی نیاز نیروی دریایی و بندری کشور باشند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی ، وی همچنین در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در حوزه دریایی و بندری، اعلام کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در حوزه دریایی و بندری شروع خوبی داشته و نتایج اقدامات صورت گرفته طی ۴ تا ۵ سال آینده به دست خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز