خروج پتروشیمی تندگویان از فهرست شرکت های آلاینده

۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۵:۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۱۴۸۸۳
خروج پتروشیمی تندگویان از فهرست شرکت های آلاینده
مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان از کاهش میزان آلایندگی پروژه های این شرکت به کمتر از ppm100 در اوایل سال آینده با هدف خروج پتروشیمی تندگویان از فهرست شرکت های آلاینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید رضا قاسمی شهری مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان، با اشاره به موفقیت های معاونت پژوهش و فناوری این مجموعه گفت:  شرکت پتروشیمی تندگویان در حوزه پژوهش و فناوری در مدت یک سال گذشته با زحمات متخصصین بومی به نقطه ای دست یافت که هیچ هزینه کردی نمی کند  و از محل انتفاع پروژه های گذشته نیازهای خود را  تأمین می‌کند.
وی افزود: معاونت پژوهش و فناوری با قرارداد و حضور افراد نخبه دانشگاهی پروژه های مهم و کلیدی صنعتی را کلید زده است و از سود آن  منتفع می شود.مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان  تأکید کرد: بر این اساس دانشمندانی که در مجموعه پتروشیمی شهید تندگویان حاضر هستند در رشته تخصصی خود رقیب ندارند؛ سخن گزافی نیست که واحد پتروشیمی تندگویان در عین تحریم های همه جانبه و عدم واردات قطعات استراتژیک توانسته است بسیاری از نیازهای خود را بازسازی و داخلی سازی کند.اقدامی که منجر شد تا تولیدات این پتروشیمی از ۶۰ درصد و ۸۰ درصد افزایش یابد.

قاسمی شهری با اشاره به میزان آلایندگی پتروشیمی تندگویان تصریح کرد: مدیران ارشد محیط زیست منطقه زنده بازدید از این مجموعه و آشنایی با پروژه های زیست محیطی  موفقیت های پتروشیمی تندگویان را تحسین کردند.

وی افزود: پتروشیمی شهید تندگویان پروژه های خود را با پیوست زیست محیطی جلو می‌برد که در یکی از آنها میزان آلایندگی به ۲۵۰ ppm کاهش یافته است و همچنین ضمن پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ها، میزان آلایندگی آنها تا اوایل سال آینده به زیر  100 ppm کاهش می یابد و پتروشیمی  فهرست شرکت های آلاینده خارج شود.با مساعدت مسئولین با توجه به اقدامات خوبی که در خصوص پیوست های زیست محیطی مجموعه شهید تندگویان انجام شده است از قانون مالیات سبز منتفع خواهیم شد.

بنابراین گزارش، عبدالله شیخ نژاد، مدیر پژوهش و فناوری  پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به موفقیت های چشم گیر این مجموعه در  بومی سازی بسیاری از قطعات استراتژیک گفت: پتروشیمی تندگویان طی سالیان اخیر موفقیت های بسیاری در زمینه های مختلف داشته است؛ بر این اساس در هر حوزه پروژه های متناسب تعریف شد اما مهمترین اقدام این پتروشیمی طی دو سال اخیر پروژه تولید پالادیوم بر پایه کربن است که با کمک و حمایت شرکت های دانش بنیان، تولید و ساخت کاتالیز کربن بومی سازی شده است.

وی افزود: با بومی سازی پروژه تولید پالادیوم  بر پایه کربن  ارزآوری بسیاری برای شرکت به همراه داشت و می توان ادعا کرد که پلتفرم تولید آن به طور کاملاً بومی و داخلی تولید می شود.

شیخ نژاد عنوان کرد: پیش از این برای خرید این محصول از خارج کشور برای هر کیلوگرم حدود ۴۰۰ دلار هزینه می شد اما اکنون این محصول با قیمت تمام شده هر کیلو ۱۵ دلار در داخل کشور تولید  و حدود ۳۸۵ دلار برای هر کیلو پالادیوم بر پایه کربن صرفه جویی اقتصادی شده است. گفتنی است نیاز به این محصول در حد ۳۷ هزار کیلوگرم یا معادل  ۳۷ تن می باشد.

وی با اشاره به زیرساخت های علمی و فناوری شرکت پتروشیمی تندگویان با هدف تربیت و آموزش نیروی انسانی تصریح کرد: بی شک راه اندازی پروژه های مهم فناورانه نیازمند پشتوانه علمی است که  اغلب آن از سرریز اطلاعات و دانش های تجمیع شده در این مجموعه به دست می آید اما جدای از اطلاعات کافی برای موفقیت هر پروژه مدیریت صحیح نیاز است.

مدیر پژوهش و فناوری  پتروشیمی شهید تندگویان  افزود: در کنار مدیریت صحیح، انگیزه و خواسته نیروهای موجود موجب شد تا پروژه های موفقیت آمیز بزرگی کلید بخورد و در آینده نزدیک نیز خبر های  مهمی از موفقیت شرکت پتروشیمی تندگویان خواهید  شنید.

وی با اشاره به هزینه های انتقال خوراک و مواد اولیه مورد نیازخاطرنشان کرد: برای تامین خوراک اولیه پتروشیمی هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر تامین خوراک ما از مجموعه نوری به مجموعه پتروشیمی بوعلی منتقل شود حدود 250 میلیارد تومان  در تامین هزینه صرفه جویی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما