شرکت‌های ژاپنی‌ بیمه کشتی‌ها در آب‌های روسیه را متوقف می‌کنند

۱۴۰۱/۱۰/۰۴ - ۱۵:۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۵۳۴۷
شرکت‌های ژاپنی‌ بیمه کشتی‌ها در آب‌های روسیه را متوقف می‌کنند
شرکت‌های ژاپنی ارائه خدمات بیمه‌ای به کشتی‌ها در کل آب‌های روسیه را متوقف خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، خبرگزاری نیکی به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که سه شرکت ژاپنی ارائه خدمات بیمه ای برای خسارت جنگی به کشتی ها در آب های روسیه را متوقف خواهند کرد.

بنا بر گزارش ها، این تصمیم به دلیل امتناع شرکت های بیمه اتکایی از پذیرش خطرات مربوط به عملیات نظامی در اوکراین، که توسط مسکو در فوریه آغاز شد، اتخاذ شد.

بر اساس گزارش ها، بیمه آتش سوزی توکیو و نیچیدو، بیمه سومپو ژاپن و بیمه میتسویی سومیتومو به صاحبان کشتی ها از برنامه های خود برای توقف پوشش خسارت جنگ در هر نقطه از آب های روسیه، از جمله خاور دور این کشور، که هزاران کیلومتر از منطقه درگیری فاصله دارد، اطلاع رسانی کرده اند. این اقدام از اول ژانویه اجرایی می شود.

قبل از عبور از آبهای اوکراین یا روسیه، مالکان کشتی در حال حاضر موظفند برای بیمه خسارت اضافی جنگ ثبت نام کنند. ب

رای پیگیری شرایط پرداخت و حق بیمه، باید از قبل به ارائه دهندگان اطلاع داده شود. از سال آینده، مالکان کشتی دیگر این گزینه را از سه شرکت ژاپنی نخواهند داشت.

بر اساس گزارش این روزنامه، واردات ژاپن از گاز طبیعی مایع از پروژه ساخالین-2 روسیه و جاهای دیگر ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد.

در ماه سپتامبر، کشورهای گروه هفت موافقت کردند که سقف قیمتی را برای صادرات نفت دریایی روسیه، به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، اعمال کنند.

 در اوایل دسامبر، محدودیت بین کشورهای G7، اتحادیه اروپا و استرالیا به میزان 60 دلار در هر بشکه مورد توافق قرار گرفت.

 بر اساس این تصمیم، بیمه دریایی و سایر خدمات برای کشتی ها هنگام حمل نفت خریداری شده بالاتر از آستانه تعیین شده ممنوع است. در پاسخ، مسکو متعهد شد که فروش نفت را تحت قراردادهایی که سقف قیمت را مشخص می کند، ممنوع کند.

توکیو از محدودیت قیمت حمایت کرده و آن را ابزاری موثر برای کاهش درآمد انرژی روسیه می داند. 

همزمان، ماساهیرو اوکافوجی، رئیس شرکت ایتوچو، که از طریق کنسرسیوم Sodeco در پروژه ساخالین-1 مشارکت دارد، در نوامبر گفت که ژاپن بدون واردات نفت و گاز از روسیه قادر به ادامه حیات نیست.

پس از اعمال تحریم‌های ضد روسیه، شرکت‌های ژاپنی برنامه‌های خود را برای ادامه مشارکت در پروژه‌های گازی ساخالین-1 و ساخالین-2 اعلام کردند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور انتقال این پروژه را که قبلاً توسط غول نفتی آمریکایی اکسون موبیل مدیریت می‌شد، به یک شرکت داخلی صادر کرد. 

انتهی پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز