افزایش صادرات از مرز خسروی

۱۴۰۱/۱۰/۰۷ - ۱۴:۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۶۴۳۰
افزایش صادرات از مرز خسروی
دیر گمرک خسروی گفت: ۶۲۱ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۸۳ دلار کالا از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از این گذرگاه رسمی به عراق صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزی ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی عباسیان افزود: ارزش وزنی کالاهای صادر شده در ۹ ماه سپری شده امسال یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۵۵۰ تن بوده که از نظر وزنی نسبت به ۹ ماه سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۳ درصد رشد داشته است. عمده کالاهای صادر شده در این مدت شامل میوه و تره‌بار، محصولات لبنی، مصالح ساختمانی، کاشی، کیک و بیسکویت بوده است.

مدیر گمرک خسروی در ادامه گفت: همچنین ترانزیت مقصد از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از این گذرگاه رسمی در مجموع ۱۲۹ هزار و ۱۱۷ تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۵۵۱ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۵۳۷ درصد از نظر وزنی و از نظر دلاری ۳۰۹ درصد افزایش داشته است.

عباسیان با بیان اینکه ساعات خروج کالاهای صادراتی از مرز خسروی روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۸ غروب است، ادامه داد: ۷۵ هزار کامیون در ۹ ماه سپری شده از سال جاری در مرز رسمی خسروی تردد داشته اند.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز