فاصله ۳۰ درصدی تولید خودروسازان با برنامه وزارت صمت

۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - ۱۰:۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۴۱۸۴۴۷
فاصله ۳۰ درصدی تولید خودروسازان با برنامه وزارت صمت
طی ۹ ماهه سال جاری ۸۷۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده که بر اساس‌ این آمار تولید خودرو حدود ۳۰ درصد با برنامه‌های پیش بینی شده وزارت صمت فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت طی ۹ ماهه سال جاری ۸۷۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد؛ از این میزان سهم خودروهای سواری ۷۶۰ هزار دستگاه بوده که در مقایسه با ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۳ درصدی یافته است.

همچنین در این مدت ۸۹ هزار دستگاه وانت تولید شد که در هم سنجی با سال گذشته رشد ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

در ۹ ماهه امسال ۲۳ هزار دستگاه خودروهای سنگین (کامیونت، کامیون و کشنده) تولید شده که حکایت از افزایش ١۶۶ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

خودرو میزان تولید درصد تغییر
سواری ۷۶۰ هزار دستگاه + ۱۳ درصد
کامیونت، کامیون و کشنده ۲۳ هزار دستگاه + ۱۶۶ درصد
ون ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه + ۳۶۰ درصد
وانت ۸۹ هزار دستگاه + ۵۱ درصد
مینی بوس و اتوبوس ۷۶۰ دستگاه + ۴۹ درصد
مجموع تولید ۸۷۶ هزار دستگاه + ۱۸ درصد

همچنین بالاترین رشد تولید خودروسازان در بخش ون با ۳۶۰ درصد ثبت شد. در این بخش امسال ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید به ثبت رسید، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته فقط ۵۵۰ دستگاه بود.

تا پایان آذر ماه یک‌هزار و ۷۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در کشور تولید شد که حاکی از رشد ۴۹ درصدی است.

از ابتدای سال جاری مسئولان وزارت صمت از جمله وزیر صمت وعده تولید حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری و در مجموع تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را تا پایان سال دادند.

بر همین اساس نیز امسال باید به طور میانگین ماهانه حدود ۱۱۴ تا ۱۱۵ هزار دستگاه خودروی سواری تولید می‌شد تا در پایان سال بتوان به تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسید؛ بنابراین اگر خودروسازان در راستای تحقق این وعده حرکت می‌کردند تاکنون باید یک میلیون و ۳۱ هزار دستگاه خودروی سواری تولید می‌شد اما آمار رسمی وزارت صمت نشان می‌دهد که تولید خودرو حدود ۲۷۲ هزار دستگاه یعنی تقریباً ۳۰ درصد با برنامه‌های پیش بینی شده فاصله دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز