افزایش تجارت روسیه و ژاپن علیرغم تحریم ها

۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - ۱۰:۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۴۱۸۴۵۶
افزایش تجارت روسیه و ژاپن علیرغم تحریم ها
تجارت بین روسیه و ژاپن در 11 ماهه اول سال 2022 ، 10 درصد افزایش یافت که این رشد ناشی از قیمت های بالای جهانی انرژی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، برآوردهای تاس بر اساس آمار تجارت ژاپن نشان می‌دهد تجارت بین روسیه و ژاپن در 11 ماهه اول سال 2022 علیرغم تحریم‌های مرتبط با اوکراین که توسط غرب علیه مسکو اعمال شد، شاهد افزایش سالانه 10 درصدی بود.

از نظر پولی، تجارت دوجانبه به 2.365 تریلیون ین (حدود 18 میلیارد دلار) گزارش شده است.

روسیه، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت در جهان، همچنین یکی از تامین کنندگان اصلی گاز طبیعی مایع (LNG) به ژاپن است. 

این کشور تحریم شده حدود 9 درصد از واردات سوخت ژاپن را به خود اختصاص داده است. گاز روسیه 3 درصد از تولید برق در ژاپن را تشکیل می دهد.

در نتیجه، افزایش قیمت گاز در سال 2022 باعث شد واردات ژاپن از روسیه از نظر پولی 35 درصد افزایش یابد و به 1.82 تریلیون ین (نزدیک به 13.9 میلیارد دلار) برسد. 

در همین حال، صادرات ژاپن به روسیه 30.7 درصد کاهش یافت و به حدود 540 میلیارد ین (حدود 4.14 میلیارد دلار) رسید.

توکیو خرید نفت خام روسیه را در ماه های جولای و آگوست به صفر رساند. علاوه بر این، ژاپن به طرح سقف قیمت نفت که در ماه گذشته توسط کشورهای گروه هفت تصویب شد، پیوسته است.

تحریم های ژاپن علیه روسیه بیش از 50 شرکت و بیش از 900 فرد را هدف قرار داده است. علاوه بر این، مقامات ژاپنی دارایی های بانک های روسیه و دارایی های نزدیک به 40 شرکت و سازمان را مسدود کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز