یک چهارم اروپایی‌ها برای گرم کردن خانه خود مشکل دارند

۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۵:۲۵:۰۹
کد خبر: ۱۴۱۹۹۳۶
یک چهارم اروپایی‌ها برای گرم کردن خانه خود مشکل دارند
وضعیت انرژی در یونان بسیار وخیم است و بیش از نیمی از مردم در پرداخت قبوض گرمایشی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، رسانه مجارستانی با استناد به نظرسنجی اندیشکده Szazadveg گزارش داد که بیش از یک چهارم اروپایی ها در گرم کردن خانه های خود و پرداخت بدهی برای مسکن و خدمات آب و برق با مشکل مواجه هستند.

بر اساس این نظرسنجی که پروژه اروپا نامگذاری شده است، 26 درصد از ساکنان اتحادیه اروپا، یا تقریباً 100 میلیون نفر، قادر به گرم کردن مناسب خانه های خود نیستند. 

به نظر می رسد یونانی ها بدترین آسیب را دیده اند، به طوری که 56 درصد از جمعیت با مشکل گرمایش مواجه هستند. 

در پرتغال و فرانسه، 34 درصد از ساکنان همین مشکلات را توصیف کردند. فنلاند، مجارستان، اتریش و دانمارک با کمتر از 15 درصد از ساکنان به مشکلات اعتراف کرده اند که کمترین آسیب را دیده اند.

همه ی پاسخ دهندگان در این نظرسنجی گفتند که در طول سال گذشته حداقل یک بار قادر به پرداخت قبض گرمایش خود نبوده اند. 

این رقم همچنین در یونان با 51 درصد از جمعیت تحت تأثیر قرار گرفته است و پس از آن قبرس با 37 درصد، ایرلند و بلغارستان هر کدام با 35 درصد قرار دارند.

پاسخ دهندگان تورم را عامل مشکلات خود می دانند، زیرا افزایش قیمت ها در همه چیز از انرژی گرفته تا غذا بر توانایی آنها برای پرداخت قبوض تأثیر می گذارد.

طبق این نظرسنجی، قبوض گرمایشی بسیار گران‌تر از سال 2021 شده است. نویسندگان خاطرنشان کردند که در سال 2021، بر اساس داده‌های آژانس آمار رسمی اروپا یورواستات، تنها 6.9 درصد از خانوارهای اروپایی (حدود 29.9 میلیون نفر) قادر به گرم کردن کافی نبودند و 6.4 درصد با پرداخت صورت حساب ها مشکل داشتند.

این نظرسنجی بین 38000 بزرگسال اروپایی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند بین 13 اکتبر تا 7 دسامبر 2022 انجام شد.

این تحقیق اتحادیه اروپا، بریتانیا، نروژ، سوئیس، مولداوی، آلبانی، کوزوو، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، صربستان، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین را پوشش داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز