بذرافشان: تعطیلات سال‌نو میلادی باعث افزایش قیمت سکه و طلا شد/ سرعت در عرضه سکه توسط بانک مرکزی التهاب بازار را کاهش می‌دهد

۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - ۱۱:۴۰:۰۵
کد خبر: ۱۴۲۰۱۴۵
بذرافشان: تعطیلات سال‌نو میلادی باعث افزایش قیمت  سکه و طلا شد/ سرعت در عرضه سکه توسط بانک مرکزی التهاب بازار را کاهش می‌دهد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر اینکه تعطیلات سال نو میلادی باعث افزایش قیمت در بازار و التهاب در آن شد گفت: عرضه سکه توسط بانک مرکزی و سرعت دادن به آن می تواند باعث کاهش حباب در بازار شود.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره تغییر مدیریتی بانک مرکزی؛ اظهار کرد: با توجه به تغییر مدیریتی بانک مرکزی که در هفته گذشته انجام شود تاثیراتی در بازار سکه و طلا بوجود آمد؛ از ابتدای اعلام  خبر تغییر مدیریتی در بانک مرکزی روند کاهشی سکه و طلا در بازار شکل گرفته و تاثیر خوبی در بازار داشت؛ اما از ابتدای اول جاری روند صعودی طلا و سکه را در پی داشتیم.

وی افزود: با اعلام خبر تغییرات مدیریتی در بانک مرکزی تمام بازارها تحت تاثیر قرار گرفت و با رویکردهایی که بانک مرکزی اعلام کرد برای آینده دارد بازارهای داخلی دچار کاهش قیمت شد و از امروز ما روند کاهشی را در بازارها شاهد بودیم. 

بذرافشان درباره روند بازار جهانی پس از تعطیلات سال‌نو میلادی افزود: پس از تعطیلات سال‌نو انس جهانی با باز شدن بازار کمی افزایش داشته و حدود 10 دلار زیاد شد؛ با وجود اینکه ما در بازار جهانی روند افزایشی انس را داشتیم اما در بازارهای داخلی از امروز روند کاهشی داشته‌ایم؛ امیدواریم با این تغییر و تحول و رویکردهای بانک مرکزی شاهد کاهش قیمت ارز باشیم و بانک مرکزی هم بتواند در عرضه سکه در بازارهای داخلی  سرعت بیشتری داشته باشد زیرا یک افزایش قیمتی در یک ماه گذشته رخ داد بازار را ملتهب کرد ولی باید برای اجرای برخی اقدامات به سمت ثبات و کاهش قیمت‌‍‌ها برویم. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز روند قیمت طلا در بازار داخلی افزایشی بود و به همین دلیل تقاضا به حداقل رسیده و عمدتا فروشنده بودند.

وی افزود: امیدوارم با سیاست های جدید بانک مرکزی یک روند ثبات و کاهش در قیمت ارز داشته باشیم؛ عرضه سکه در بازارهای داخلی می تواند منجر به ثبات در بازار و حتی کاهش حباب و قیمت طلا و سکه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز