تخصیص تسهیلات به کارخانجات خوراک دام با فناوری های جدید

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۵:۰۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۲۰۸۰۰
تخصیص تسهیلات به کارخانجات خوراک دام با فناوری های جدید
کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان که فناوری‌های نو را در تولید به کار بگیرند از سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی همچون تسهیلات و سهمیه نهاده بیشتر برای تولید برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید احمدرضا سید علیان مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه تغذیه دام وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: اکنون در سامانه بازارگاه، کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان می‌توانند ۲۵ درصد ظرفیت اسمی خود از سهمیه نهاده‌ها برای تولید خوراک دام استفاده کنند و برای کارخانه‌هایی که با استفاده از فناوری‌های جدید، بهره‌وری‌شان را ارتقا دهند، این درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بین کارخانه‌های خوراک دام که دارای فناوری بالاتر و محصولات تولیدی کیفی‌تر و با استانداردهای جهانی هستند با کارخانه‌هایی که خوراک دام با کیفیت کمتری تولید می‌کنند باید تفاوت وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: کارخانه‌هایی که تولیدشان از نظر فنی، علمی و استاندارهای جهانی در رده بالاتری باشد موجب رونق صادرات در حوزه خوراک دام و طیور می‌شوند.

سید علیان درباره توسعه بسترهای صادرات خوراک دام نیز گفت: از پنج ماه گذشته، شیوه نامه صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان در دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی با همکاری معاونت امور تولیدات دامی وزارتخانه، سازمان دامپزشکی کشور و تشکل‌ها تدوین شده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه تغذیه دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اکنون سهمیه کارخانه‌هایی که می‌توانند خوراک دام صادر کنند ابلاغ شده و آنها در شرف صادرات هستند.

سید علیان اذعان داشت: بازارهای جهانی، خوراک دام را به هر شکلی نمی‌پذیرند و از این رو کارخانه‌های خوراک دام، طیور و آبزیان باید با بهره گیری از فناوری‌های جدید بتوانند خوراکی را تحویل بازارهای داخلی و جهانی دهند که قابل رقابت باشد.

وی در همین حال از رتبه بندی کارخانه‌های خوراک دام، طیور و آبزیان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۸۶۶ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در کشور داریم و تا کنون حدود ۲۵۰ کارخانه در اظهارات خود، اطلاعاتشان را در سامانه سانکا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ثبت کرده اند.

وی گفت: در هفتمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران که از ۲۰ تا ۲۲ دی ماه در محل نمایشگاهی گفتگو در تهران برگزار می‌شود، با توجه به سیاست‌های معاونت امور تولیدات دامی، هدف مشخصی را در راستای بهبود بهره وری تعریف کرده ایم که فاز نخست آن تحت عنوان برندینگ و رتبه بندی کارخانه‌های خوراک دام، طیور و آبزیان است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز