بودجه سال آینده ۵۲۶۱ هزار میلیاردی بسته شد / متن کامل لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۱۰:۵۲:۳۰
کد خبر: ۱۴۲۱۵۳۳
بودجه سال آینده ۵۲۶۱ هزار میلیاردی بسته شد / متن کامل لایحه بودجه سال ۱۴۰۲
لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سال جاری معادل ۴۰ درصد افزایش یافته و ۸۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده است.

به گزارشخبرگزاری برنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱) لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد. این لایحه دومین لایحه بودجه‌ای است که دولت سیزدهم به مجلس تقدیم کرده است.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۵۲ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۶۵ میلیارد به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر ۲۱ میلیون و ۶۴۰ هزار میلیارد ریال شامل:

۱ - منابع عمومی ۱۹ میلیون و ۸۴۰ هزار میلیارد ریال

۲- درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد ریال است که در حدود وصولی منابع قابل تخصیص است.

ب- بودجه شرک‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار ۳۰ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها ۳۰ میلیون و ۹۷۶ هزار و نهصد و ۹۶۵ میلیارد ریال که از این مبلغ منابع اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ۶ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال است که توسط شرک‌های تابعه وزارت نفت به‌حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه را از اینجا دریافت کنید.

پیوست شماره یک : اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

پیوست شماره دو : درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی

پیوست شماره سه : بودجه شرکت‌های دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت به انضمام برنامه و فعالیت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز