بانک ها با الگوگیری از بانک ملت به ارایه گزارش عملکردی و شفافیت اقتصادی اقدام کنند

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - ۱۲:۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۴۲۲۶۸۳
بانک ها با الگوگیری از بانک ملت به ارایه گزارش عملکردی و شفافیت اقتصادی اقدام کنند
نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به گزارش بانک ملت در خصوص انجام تکالیف ابلاغی، گفت: این اقدام شفافیت امور در شبکه بانکی را افزایش داده و لازم است سایر بانک ها نیز با الگوگیری همین مسیر را طی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس با تاکید بر ضرورت شفاف سازی امور در حوزه شبکه بانکی کشور، گفت: با توجه به اینکه در مضیقه اقتصادی هستیم و بار عظیمی از شرایط فعلی کشور بر دوش بانک ها است باید محل هزینه کرد منابع با گزارش دهی های دوره ای شفاف شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در سال های اخیر بانک ها تکالیف ابلاغی و قانونی بسیاری را بر دوش داشته اند، افزود: محدودیت منابع و تکالیف سنگین بسیاری از بانک ها را برای عمل به وظایف با مشکل مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه گزارش دهی در حوزه انجام تکالیف ابلاغی می تواند جلوی سوداگری و بنگاه داری بانک ها را بگیرد، تصریح کرد: هر چه شفافیت بیشتر شود به واسطه ارایه گزارش های دوره ای بانک ها در اقدامات سوداگری کمتر حاضر خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به گزارش بانک ملت در خصوص انجام تکالیف ابلاغی، گفت: این اقدام شفافیت امور در شبکه بانکی را افزایش داده و لازم است سایر بانک ها نیز با الگوگیری همین مسیر را طی کنند.

حسینی با بیان اینکه باید مسیر ارایه تسهیلات تا مصرف نهایی مشخص و شفاف شود، افزود: عدم شفافیت شبکه بانکی به زد و ‌‌بند برخی در دریافت تسهیلات کلان و در نتیجه تبعیض در ارایه خدمات می انجامد.

وی ادامه داد: اقدام بانک ملت در ارایه تسهیلات و همچنین عمل به تکالیف ابلاغی قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گزارش دهی بانک ها از عملکرد خود می تواند اعتماد بیشتری را برای آن ها در جذب مشتری به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز