برف و شرایط جوی مانع فعالیت فرودگاه ها نشده است

۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - ۱۵:۴۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۲۳۷۸۵
برف و شرایط جوی مانع فعالیت فرودگاه ها نشده است
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: برف و شرایط جوی مانع فعالیت فرودگاه ها نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از وزارت راه و شهرسازی؛ حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بارش برف و یخ‌زدگی تا به این لحظه مانع فعالیت فرودگاه‌های کشور نشده است.

سیدی افزود: با تلاش مجاهدانه همکاران فرودگاهی، تمامی فرودگاه‌های کشور عملیاتی هستند و در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۷۶ پرواز داخلی و بین المللی انجام شده است.

وی در خصوص ایجاد تأخیر احتمالی در برخی پروازها، گفت: با توجه به شرایط جوی ناپایدار و لزوم رعایت ایمنی هوانوردی و حفظ سلامت مسافران ممکن است در برخی نقاط به دلیل کاهش دید ناشی از مه، پروازها دچار تاخیر یا لغو شوند با این وجود فرودگاهها عملیاتی و باز هستند.

سیدی با اشاره به وجود دستگاه های کمک ناوبری پیشرفته در برخی فرودگاههای کشور نیز خاطرنشان کرد: دید لازم برای خلبان ۵۰۰۰ متر است که به واسطه دستگاه های کمک ناوبری موجود تا ۸۰۰ متر نیز امکان نشست و برخاست در فرودگاه های دارای این دستگاه ها فراهم است. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها خطاب به مسافرانی که در روزهای آینده سفر هوایی در پیش دارند، گفت: مسافران از طریق تماس با سامانه ۱۹۹ و نیز مراجعه به سایت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جریان جزئیات آخرین وضعیت فرودگاه‌ها قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: درحال حاضر هیچ مشکلی در فرودگاه‌ها وجود ندارد اما در صورت تغییرات جوی و کاهش دید احتمال لغو یا تاخیر پرواز وجود دارد که اطلاع رسانی این موضوع برعهده شرکت های هواپیمایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز