واردات سموم با ارز نیمایی باعث ضرر تولیدکننده داخلی شده/ وزارت جهاد کشاورزی از تولیدات داخلی سموم حمایت کند

۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - ۰۴:۳۱:۴۴
کد خبر: ۱۴۲۴۵۳۲
واردات سموم با ارز نیمایی باعث ضرر تولیدکننده داخلی شده/ وزارت جهاد کشاورزی از تولیدات داخلی سموم حمایت کند
مدیرعامل شرکت شیمی کشاورز گفت: نرخ واردات برای واردکننده با نرخ نیمایی محاسبه می‌شود و عملا قیمت محصول نهایی در بازار بسیار ارزانتر از تولید داخل است و تولیدکننده کشورمان قدرت رقابت با محصول وارداتی را ندارد. 

محسن عسگری مدیر عامل شرکت ملی شیمی کشاورز در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا اظهار داشت: شرکت شیمی کشاورز در سال 65 تاسیس شده و در حوزه تولید مواد دفع آفات نباتی و دامی و نهاده‌های کشاورزی فعالیت دارد. همچنین، شرکت ملی شیمی کشاورز تولیدکننده 120 نوع آفت‌کش و 50 نوع کود است. 

وی درباره کیفیت محصولات این شرکت ادامه داد: کیفیت محصولات شرکت ملی شیمی کشاورز زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات است و برای اطمینان از عدم وجود سموم تقلبی، از شبکه توزیع تا داروخانه های گیاه پزشکی تحت کنترل شرکت قرار دارد؛ هدف آن است که جنس و‌ محصول اصلی و با کیفیت به دست مشتری برسد. 

عسگری درمورد تاثیر نرخ ارز بر روند تولید محصولات گفت: متاسفانه مواد اولیه را با ارز آزاد خریداری می‌کنیم در حالی که دولت سموم آماده مصرفی را با قیمت ارزان‌تر از تولید داخل، وارد می‌کند و این کار باعث خسارت زیادی به تولیدکنندگان داخلی می شود.    

مدیر عامل شرکت ملی شیمی کشاورز تصریح کرد: تهیه مواد تولیدی با نرخ ارز آزاد از سوی تولید کننده باعث گران تمام شدن محصول نهایی می‌شود در نتیجه قیمت هم برای مصرف کننده بالاست.

این در حالی است که نرخ واردات برای واردکننده با نرخ نیمایی محاسبه می‌شود و عملا قیمت محصول نهایی در بازار بسیار ارزانتر از تولید داخل است در نتیجه تولیدکننده کشورمان قدرت رقابت با محصول وارداتی را ندارد. 

عسگری با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در حوزه کشاورزی افزود: در حوزه کشاورزی به دلیل مسائل انسان دوستانه تحریم معنا و‌ مفهوم نداشته و وجود ندارد. 

مدیر عامل شرکت ملی شیمی کشاورز در پایان بر این موضوع که شرکت ملی شیمی کشاورز جزء 5 شرکت برتر دانش بنیان در حوزه کشاورزی است، تاکید کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز