معاون وزارت جهاد: تولید میگو نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است

۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۱۴:۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۴۲۵۴۷۹
معاون وزارت جهاد: تولید میگو نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است
معاون توسعه آبزی پروری وزارت جهاد کشاورزی گفت: آمار نشان می‌دهد که میزان تولید میگو از رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی شکوری معاون توسعه آبزی پروری وزارت جهاد کشاورزی، به تولید ۶۱ هزار تن میگو در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: آمار نشان می‌دهد که میزان تولید میگو از رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

وی از خودکفایی در تولید لارو میگو به میزان بیش از ۵.۵ میلیارد قطعه، پیگیری و حمایت از ایجاد دو مرکز تولید مولدین با سلامت بالا و عاری از بیماری در استان هرمزگان (یک مورد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد) خبر داد و افزود: و تولید حدود ۹۰ هزار تن غذا در کارخانجات داخلی نشان از خودکفایی ۹۸ درصدی در نیاز به خوراک میگو در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: پنج مرکز جدید تکثیر میگو در استان‌های هرمزگان و بوشهر افتتاح شده است و برنامه ریزی برای توسعه تولید متراکم میگو و تدوین دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در حال انجام است.

شکوری تاکید کرد: با ایمیدرو جهت اجرای طرح توسعه گوهر سنگ از طریق اجرای مزرعه آزمایشی پرورش صدف‌های مرواریدساز در هرمزگان همکاری‌های مشترک داشته ایم.

وی ازتدوین فاز دوم طرح توسعه ماهیان خاویاری کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، ۲۰ هزار تن گوشت و ۱۴۰ تن خاویار تولید می‌شود و تمرکز این طرح بر صیدگاه‌های ماهیان خاویاری بوده و از پتانسیل‌های استان‌های لرستان و خوزستان محسوب می‌شود.

وی از آغاز تولید تجاری تخم تریپلویید ماهی قزل الا در کشور با هدف تولید ماهی سایز بزرگ برای صادرات خبر داد و تاکید کرد: با افزایش تولید تخم تمام ماده قزل الا، تامین ۷۰ درصد از نیاز مزارع از محل تولید داخلی محقق می‌شود.

وی همچنین افزود: بسته حمایت از توسعه پرورش گونه‌های بومی برای برخورداری از حمایت‌های دانش بنیان تهیه شده است.

شکوری تصریح کرد: چهار محصول جدید (هواده، پرو بیوتیک و ضدعفونی کننده) برای قرار گرفتن در فهرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بررسی و معرفی می‌شود.

وی در پایان از تولید آزمایشی نوعی پروبیوتیک برای مقابله با بیماری ahpnd با همکاری شرکت دانش بنیان خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما