احتمال بازسازی اوکراین توسط دارایی های مسدود شده روسیه در سوئیس

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۴:۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۴۲۶۰۹۰
احتمال بازسازی اوکراین توسط دارایی های مسدود شده روسیه در سوئیس
وزیر امور خارجه سوئیس اعلام کرد که دارایی های مسدود شده روسیه در سوئیس ممکن است برای تامین مالی بازسازی اوکراین مصادره شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، ئایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس اعلام کرد که دارایی های مسدود شده روسیه در سوئیس ممکن است برای تامین مالی بازسازی اوکراین مصادره شود.

سوئیس، 7.5 میلیارد فرانک (8.2 میلیارد دلار) دارایی های شهروندان روسیه را مسدود کرده است که تنها کسری از 150 میلیارد فرانک (163 میلیارد دلار) کل دارایی های روسیه است که تخمین زده می شود در این کشور باشد.

به گفته کاسیس، دارایی های مسدود شده را نمی توان بر اساس قانون فعلی مصادره کرد و احتمالاً برای تغییر نیاز به همه پرسی دارد.

کاسیس به روزنامه سوئیسی Tages-Anzeiger گفت:« اگر ما در مورد کمک به بازسازی اوکراین جدی هستیم، باید به این فکر کنیم که چگونه می‌خواهیم این هزینه را تأمین کنیم . 

وی گفت که مقامات در تعدادی از کشورها درباره چنین اقدامی بحث می کنند، اما این باید  تحت حاکمیت قانون انجام شود.

 

وزیر امور خارجه با این وجود خاطرنشان کرد که برن نمی‌تواند پولی را که متعلق به ما نیست صرفاً به این دلیل که ما فکر می‌کنیم از نظر اخلاقی درست است، بگیرد. حق مالکیت اساسی است.

 

اگرچه سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست، اما به کشورهای این بلوک در اعمال چندین دور تحریم به دلیل عملیات نظامی مسکو در اوکراین پیوسته است. 

در ماه اوت، برن دارایی های متعلق به بزرگترین بانک روسیه Sber را مسدود کرد و تجارت محصولات طلا با مسکو را ممنوع کرد. 

در پاسخ، کرملین سوئیس را در فهرست کشورهای متخاصم قرار داده است که شامل اعضای اتحادیه اروپا و سایر کشورهایی است که روسیه را تحریم کرده‌اند.

مقامات اتحادیه اروپا و ایالات متحده روی مصادره دارایی های مسدود شده روسیه به عنوان بخشی از تحریم های مرتبط با اوکراین کار می کنند و تلاش می کنند راه هایی برای قانونی کردن این توقیف بیابند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز