واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارداتی به کشور تا پایان سال

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۳:۴۳:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۶۱۵۱
واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارداتی به کشور تا پایان سال
سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: تا پایان سال جاری، ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور خواهد شد و قطعاً این حجم از واردات می‌تواند بازار خودرو را تا حد زیادی تنظیم کند.

به گزارش به خبرگزاری برنا، عبدالله توکلی لاهیجانی سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: ۲۹ شرکت مجوز واردات خودرو گرفتند لذا واردات خودرو تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت و بعد از آن باید تصمیم‌گیری جدیدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه واردات خودرو با هدف تنظیم بازار خودرو و ایجاد رقابت در بین خودروسازان داخلی بود، تصریح کرد: ۱۱ اسفندماه سال گذشته رئیس جمهور در فرمان ۸ ماده‌ای خود دستور دادند که به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، رفع شود. در راستای این فرمان زیرساخت‌های واردات خودرو فراهم و واردات خودرو آغاز شد.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت تصریح کرد: از آنجا که تولید خودرو نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده و در برخی از خودروها تولید سیر صعودی به خود گرفته است باید دید که سیاستگذاران برای سال آینده چه تصمیمی در مورد واردات خودرو خواهند گرفت.

او پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری، ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور خواهد شد و قطعاً این حجم از واردات می‌تواند بازار خودرو را تا حد زیادی تنظیم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز