ایتالیا جدول زمانی قطع گاز روسیه را اعلام کرد

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۳:۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۲۷۱۵۱
ایتالیا جدول زمانی قطع گاز روسیه را اعلام کرد
رم به دنبال جایگزینی واردات گاز از روسیه به الجزایر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، کلودیو دسکالزی رئیس سازمان بزرگ انرژی دولتی انی، اعلام کرد که ایتالیا در زمستان 2024-2025 به طور کامل به وابستگی خود به گاز روسیه پایان خواهد داد.

وی در جریان سفر جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا به الجزایر، تأیید کرد که رم برای گسترش بیشتر همکاری با این کشور به عنوان بخشی از طرحی برای حذف گاز روسیه تلاش می کند.

دسکالزی خاطرنشان کرد که دو سال پیش، الجزایر حدود 21 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را به ایتالیا رساند. 

اکنون این رقم به 25 میلیارد مترمکعب افزایش یافته است و سال آینده، رم قصد دارد واردات گاز از این کشور آفریقایی را به 28 میلیارد مترمکعب افزایش دهد. 

رئیس گروه انرژی با بیان اینکه این ارقام در سال‌های 2024 و 2025 رشد بیشتری خواهد داشت، گفت: ما سالانه توافق‌نامه‌ها را در مورد حجم واردات به روز می‌کنیم.

پیش از این، دسکالزی ادعا کرده بود که ایتالیا تا 80 درصد گاز روسیه یا حدود 17.6 میلیارد متر مکعب را در سال 2023 حذف خواهد کرد.

انتظار می‌رود که در جریان این سفر، انی و شرکت دولتی سوناتراک الجزایر توافقنامه‌ای را درباره گسترش تحویل گاز به رم امضا کنند. 

به گفته برخی رسانه ها، حجم منابع انرژی می تواند به 35 میلیارد متر مکعب در سال افزایش یابد.

ایتالیا، همراه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، با تورم بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند که عمدتاً ناشی از افزایش هزینه های انرژی بوده است. 

این کشور تقریباً 75 درصد انرژی خود را به واردات متکی است. در آغاز سال 2022، 40 درصد گاز خود را از روسیه دریافت می‌کرد، اما واردات بعداً به دلیل تحریم‌های مسکو و خرابکاری خط لوله نورد استریم 1 کاهش یافت.

اکتبر گذشته، انی گزارش داد که گاز روسیه تنها حدود 10 درصد از واردات ایتالیا را به خود اختصاص داده است. 

به منظور تنوع بخشیدن به عرضه، دولت و انی با افزایش واردات از کشورهای آفریقایی موافقت کردند و طبق اطلاعات رسمی، ایتالیا در حال حاضر دو برابر بیشتر از روسیه گاز از الجزایر گاز وارد می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز