تاثیر عرضه های سکه و انواع ارز از سوی بانک مرکزی بر کاهش حباب

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۰۸:۳۳:۰۱
کد خبر: ۱۴۲۸۵۶۹
تاثیر عرضه های سکه و انواع ارز از سوی بانک مرکزی بر کاهش حباب
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرگزاری برنا با اشاره به عرضه انوع سکه و عرضه انواع سکه از سوی بانک مرکزی تاثیر آن را در کاهش حباب تحلیل کرد.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره وضعیت بازار سکه و طلا طی در هفته جاری اظهار کرد: در هفته‌ قبل گذشت نرخ اونس جهانی حدود دو دلار کاهش داشت اما از اوایل هفته تا اواسط هفته روندی صعودی قیمت طلا در بازار‌های جهانی را شاهد بودیم که در نهایت نرخ اونس جهانی 2 دلار کاهش پیدا کرد. 

وی افزود: روز گذشته در آخرین معاملات آتی جهانی اونس به یک‌هزار و 936 دلار رسید که به‌طور متوسط 9 دلار افزایش قیمت هفتگی داشت، این در حالی است که نرخ ارز به‌عنوان دیگر شاخص تأثیرگذار بر قیمت طلا باتوجه‌ به اقدامات بانک مرکزی هم تاثیر داشت و عملا نرخ سیر نزولی داشت؛ مجموع تحولات این دو شاخص موجب شد قیمت انواع سکه و طلا سیر طبیعی داشته باشد.

بذرافشان در ادامه تصریح کرد: این روز‌ها در بازار طلا هیجان کاذب نداریم و قیمت‌ها واقعی هستند، یعنی بر اساس شاخص‌های اقتصادی و ریاضی محاسبه می‌شوند و هیجان و التهابی در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود، بنابراین اگر تغییراتی در قیمت‌ها مشاهده می‌شود بر اساس نوسانات نرخ ارز و انس جهانی طلا است.

وی گفت: حباب انواع سکه باتوجه‌به نوسانات نرخ ارز و انس جهانی نوسان کاهشی داشته است؛ البته بخشی از حباب انواع سکه به دلیل کاهش تقاضا کاهش‌ یافته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ربع‌سکه بیشترین کاهش قیمت را در هفته گذشته داشت، هرچند افزایش بهای جهانی مجددا موجب افزایش قیمت آن شد؛ با توجه به عرضه انواع سکه در بورس به احتمال زیاد ما شاهد کاهش قیمت خواهیم بود؛ سکه‌های یک گرمی طلا هم در هفته گذشته تغییر قیمتی نداشت، زیرا طرفداری برای خرید این نوع سکه در بازار وجود ندارد.

بذرافشان در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی مجموعه‌ای از عرضه های ارز را دارد که این اتفاق تأثیر مثبت و کاهشی بر بازار طلا خواهد داشت و هفته جاری با توجه به ثبات قیمت ارز در بازار طلا نوسانات افزایشی نخواهیم داشت و قیمت‌ها باثبات، کم نوسان و باتوجه‌به شاخص‌های واقعی قیمت‌ها دادوستد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز