بازدید مدیرعامل سازمان بنادر از نمایشگاه محصولات فناورانه ایران

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۰:۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۹۷۲۴
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر از نمایشگاه محصولات فناورانه ایران
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از نمایشگاه محصولات فناورانه ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بازدید کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از نمایشگاه محصولات فناورانه ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بازدید کرد.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان و خلاق محصولات و توانمندی های خود در حوزه های ایمنی و نجات دریایی، تجهیزات و قطعات دریایی ، نرم افزار ها و سامانه های دریایی ، شبیه سازهای دریانوردی، زیرسطحی، محرکه و پیشبرنده های دریایی و ... به معرض نمایش گذاشته اند در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور از ۱۰ محصول فناورانه حوزه صنعت دریایی رونمایی شد.

۱۰ محصول فناورانه صنعت دریایی روز یکشنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و محصولات فناورانه حوزه صنایع دریایی با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران در نمایشگاه بین‌المللی رونمایی شد

از جمله  این محصولات می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نشانگر رسوب، حسگر اندازه‌گیری تیرگی آب: یک ابزار مناسب برای پایش پیوسته فرآیندهای آزمایشگاهی است و در محیط های آبی کاربرد دارد.

سیستم شناسایی خودکار ساحلی: از اصلی‌ترین سیستم‌های مورد نیاز در تمام بنادر کشور است که افزایش ایمنی و جلوگیری از برخورد و تصادم کشتی‌ها در دریا را به دنبال دارد، ضمن آنکه موجب تسهیل مدیریت ترافیک بنادر و ناوبری می‌شود.

خدمات آنلاین حمل و نقل دریایی: این سامانه، خدمات حمل و نقل آنلاین کشتیرانی را اجرایی می‌کند.

باز طراحی و تغییر نسبت گیربکس دریایی ZF با توان ورودی ۱۶۸۰ کیلو وات و دور ۲۱۰۰rpm

زیر سطحی دو منظوره: این زیر سطحی به منظور بازرسی و نظارت خطوط لوله انتقال نفت، گاز و اینترنت برای عمق ۴۰ متر ساخته شده است و از قابلیت مانیتورینگ از سطح آب برخوردار است.

ربات کاوشگر آرتمیس: با چهار موتور پیشران و ۶ درجه آزادی است و به هوش مصنوعی برای مسیریابی و تشخیص اجسام مجهز است.

طراحی و تولید سیستم بادشونده نجات غریق: برای نجات غریق گروهی و فردی ‌کاربرد دارد.

سامانه مانیتورینگ بویه: برای سنجش بویه‌ها کاربرد دارد، ضمن آنکه قادر به شتاب‌سنجی بویه‌ها و مجهز به جی‌پی‌اس

سامانه هوشمند و یکپارچه واکنش‌ اضطراری دریا: این سامانه برای نجات دریایی و بازیافت کشتی‌ها کاربرد دارد. دریافت اطلاعات از AIS، گزارش خودکار از SAR، تخمین زمان و موقعیت رسیدن به مقصد از دیگر قابلیت‌های این سامانه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما