پرفروش ترین خودروساز جهان معرفی شد

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۲:۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۴۲۹۸۳۸
پرفروش ترین خودروساز جهان معرفی شد
تویوتا با فروش بیش از 10 میلیون خودرو در سال 2022، پرفروش ترین خودروساز جهان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، شرکت تویوتا موتور ژاپن برای سومین سال متوالی در سال 2022 با وجود محدودیت‌های زنجیره تامین، که صنعت را به دلیل قرنطینه‌های همه‌گیر کووید-19 گرفتار کرده، پرفروش‌ترین خودروساز جهان بود.

به گفته این شرکت، تقریباً 10.5 میلیون دستگاه خودرو در طول سال فروخته است. این فروش شامل فروش زیرمجموعه های دایهاتسو و هینو موتورز می شود. 

در حالی که فروش کلی نسبت به سال 2021، 0.1 درصد کاهش یافت، تحویل به خارج از کشور به رکورد 8.6 میلیون دستگاه رسید.

تویوتا اکنون سه سال متوالی عنوان پرفروش‌ترین خودروساز را در اختیار دارد.

فولکس واگن آلمان که در رتبه دوم قرار دارد، اوایل این ماه گفت که فروش کلی در سال گذشته 7 درصد کاهش یافته و به 8.3 میلیون خودرو رسیده است که پایین ترین سطح تحویل در بیش از یک دهه است.

تویوتا گفت که علیرغم محدودیت های طولانی، تولید کلی جهانی آن در سال گذشته به دلیل تقاضای قوی آسیایی و اقدامات بهینه سازی در کارخانه هایش 5 درصد افزایش یافت. 

هدف تولید این شرکت برای سال مالی آینده که از آوریل آغاز می شود، 10.6 میلیون دستگاه خودرو است که از تولید قبل از همه گیری آن بیشتر است.

تحلیلگران S&P Global Mobility پیش‌بینی می‌کنند که فروش تویوتا در سال 2023 از سال گذشته پیشی بگیرد، و این در حالی است که فولکس واگن احتمالاً از رکود سال 2022 خود بهبود می‌یابد اما همچنان نمی‌تواند از رقیب ژاپنی خود پیشی بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما