۲۵ پروژه‌ آبرسانی روستایی در همدان به بهره‌برداری می‌رسد

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۶:۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۴۲۹۹۸۰
۲۵ پروژه‌ آبرسانی روستایی در همدان به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با افتتاح پروژه‌های آبرسانی به 25 روستای استان در ایام دهه فجر، بیش از 24 هزار نفر تحت پوشش خدمات مطلوب قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا، فرهاد بختیاری‌فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، اظهار داشت: به منظور آبرسانی و رفع تنش آبی 25 روستا، 287 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی در تشریح جزئیات پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر، اظهار داشت: با افتتاح پروژه‌های اصلاح و توسعه شبکه و انشعابات در 4 روستای  نهاوند، اسدآباد و ملایر با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد، 2 هزار و 289 خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به حل مشکل آب  شرب در روستاهای کبودراهنگ، گفت: با خرید و نصب دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن برای روستاهای دارقشلاق و جگنلو در کبودراهنگ نیز 150 خانوار  از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه آب‌شیرین‌کن‌ها در 2 تصفیه‌خانه نصب شده‌اند، افزود: 5 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی استانی هزینه اجرای این پروژه شده است.
بختیاری‌فر افزود: با توجه به ضرورت تأمین پایدار آب شرب سالم، این شرکت طی برنامه‌ریزی‌های لازم با استفاده از احداث مخزن در روستاها این مهم را به انجام رسانده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه ضرورت دارد مخازن ذخیره آب آشامیدنی را در راستای افزایش ظرفیت ذخیره آب در روستاها و جلوگیری از قطع مکرر آب افزایش بدهیم، گفت: 2 هزار و 800 متر مکعب مخزن در 19 روستای استان احداث شده است.
وی با تأکید بر اینکه احداث این مخازن 4هزار و یک خانوار را تحت پوشش قرارداده،‌ اظهار کرد: بیش از 201 میلیارد ریال هزینه اجرای احداث مخازن در روستاها بوده که بخشی از آن از بودجه عمرانی ملی و بخشی از محل اعتبارات محرومیت‌زدائی تأمین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز