در گفت‌و‌گو با برنا مطرح شد

بذرافشان: سیاست بانک مرکزی در خصوص عرضه ربع سکه در بورس کالا قیمت را کاهشی کرد/ این سیاست باید ادامه‌دار باشد

۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۰۳:۲۷:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۰۸۶۶
بذرافشان: سیاست بانک مرکزی در خصوص عرضه  ربع سکه در بورس کالا قیمت را کاهشی کرد/ این سیاست باید ادامه‌دار باشد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به سیاست مثبت بانک مرکزی در خصوص توزیع سکه در بورس کالا موجب کاهش چشم گیر حباب سکه در بازار شد.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ اظهار کرد: سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر عرضه ربع سکه در بورس، کاهش نرخ ارز، کاهش 11 دلاری اونس جهانی و تسهیل شرایط واردات طلا در معاملات امروز باعث شد قیمت طلا و سکه به روند کاهشی خود ادامه دهد.

وی افزود: وقتی عرضه سکه در بورس بیشتر شود و فاصله قیمتی بین بورس و بازار شکل گیرد، قطعاً تقاضا‌ برای خرید سکه از بورس افزایش می یابد که با ادامه این روند، حباب سکه تخلیه و روند قیمتی نیز کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار به ثبات نسبی رسیده و التهاب در بازار نیست و با رویکرد بانک مرکزی با عرضه ربع سکه بازار به ثبات نسبی رسیده و از حباب 4 میلیون در ربع سکه به سه میلیون و دویست رسیده و اگر این رویکرد ادامه دار باشد و عرضه سکه و نیم سکه ادامه دار شود نقش مهمی در ادامه کاهش و ادامه ثبات بازار و تخلیه حباب سکه دارد.

نادر بذرافشان در پایان با اشاره به تاثیر نوسانات جهانی در قیمت داخلی گفت: نوسانات و کاهش انس جهانی وقتی افزایش و کاهش انجام شود در بازارهای داخلی تاثیر می گذارد و یک بخشی هم نوسانات ارز را داریم اما تاثیر اصلی روی بخش عرضه و تقاضا در داخل است مثل حالا که با عرضه‌ای که بانک مرکزی انجام داده و کاهشی که تقاضا داشته روند کاهشی شده است.

خبرنگار: زهره آقاجانی علیشاه

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز