تویوتا خطاب به طرفداران افراطی تولید خودروهای الکتریکی: علم می‌گوید اشتباه می‌کنید

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۲۱:۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۴۳۱۲۵۶
تویوتا خطاب به طرفداران افراطی تولید خودروهای الکتریکی: علم می‌گوید اشتباه می‌کنید
تویوتا برای اثبات ادعای خود به حقایق و ارقام جدیدی استناد می‌کند که روش چندگانه ترکیب خودروهای الکتریکی با هیبریدی و سایر فناوری‌های سبز، برای محدود کردن انتشار دی‌اکسید کربن مفیدتر از تولید خودروها تمام الکتریکی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، شرکت تویوتا به دلیل استراتژی خود برای ادامه رویکرد تولید خودروهای هیبریدی از سوی هواداران خودروهای تمام الکتریکی (EV) مورد انتقاد قرار گرفته است. اکنون بزرگ‌ترین و پر فروش ترین خودروساز جهان با روش های علمی در تلاش است پاسخ این انتقادات را بدهد.

تویوتا به کسانی که می‌گویند خودروهای الکتریکی تنها راه رو به جلو در نبرد جهانی برای محدود کردن انتشار دی اکسید کربن است، این پیام را می دهد که "علم می‌گوید اشتباه می‌کنید".

تویوتا در حال ارائه تحقیقات و ارقام جدید برای حمایت از استراتژی خود برای اتخاذ رویکردی چند جانبه، ترکیب خودروهای برقی با هیبریدی و سایر فناوری‌های سبز است. تویوتا تاکید دارد که داده‌های جدید نشان می‌دهد که استراتژی‌های تولید فقط خودروهای برقی، صحیح نیست.

"گیل پرات" مدیر ارشد پژوهش‌های تویوتا (TRI)، این موضوع را در ارائه‌ای در مجمع جهانی اقتصاد داووس در ماه ژانویه  بیان کرد.

بهترین راه برای کاهش دی اکسید کربن؟

"گیل پرات" استدلال می‌کند که با وجود لیتیوم کمیاب، خودروسازان می‌توانند انتشار کربن را سریع‌تر و از طریق یک روش چندگانه برای الکتریکی‌سازی که شامل استقرار گسترده هیبریدی‌ها است کاهش دهند، به جای اینکه تمرکز انحصاری بر خودروهای تمام الکتریکی داشته باشند.

مدل "پرات" با فرضیه ناوگانی متشکل از 100 وسیله نقلیه درون سوز (بنزینی) با میانگین انتشار 250 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر شروع می شود.

Screenshot_20230131_181200_Chrome

در مرحله بعد، مقدار محدودی لیتیوم را در نظر می‌گیرد که برای تولید باتری 100 کیلووات ساعت کافی است که می توانند در یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی مانند تسلا استقاده شود. در این صورت، این آزمایش دارای یک خودرو EV و 99 خودروی درون‌سوز (بنزینی) خواهد بود و میانگین آلایندگی ناوگان به 248.5 گرم در هر کیلومتر خواهد رسید.

یعنی میانگین انتشار دی اکسید کربن کل ناوگان تنها 1.5 گرم در کیلومتر کاهش می یابد.

Screenshot_20230131_181205_Chrome

اکنون، برعکس این آزمایش انجام می شود. حالا این مقدار محدود لیتیوم که برای تولید باتری 100 کیلووات ساعت کافی است به باتری‌های 1.1 کیلووات ساعتی تقسیم می شود که برای نصب در 90 خودرو هیبرید کافی است. که در نهایت این آزمایش دارای 90 خودروی هیبریدی و 10 خودروی بنزینی خواهد بود.

در این سناریو، میانگین انتشار این 100 خودرو به 205 گرم در هر کیلومتر خواهد رسید.

Screenshot_20230131_181210_Chrome

مدیرارشد پژوهش‌های تویوتا تاکید دارد، به هر حال، انواع مختلفی از پیشرانه‌ها در سرتاسر جهان برای خودروها استفاده خواهند شد اما زمان نشان خواهد داد که دیدگاه ما در خصوص روش چندگانه ترکیب خودروهای برقی با هیبریدی و سایر فناوری‌های سبز در کاهش انتشار دی اکسید کربن دیدگاه درستی بوده است.

"گیل پرات" و تیمش به این نتیجه رسیدند که برای کاهش انتشار کربن تا حد ممکن، منطقی‌تر است که عرضه محدود لیتیوم را در میان هرچه بیشتر خودروها پخش کنیم و تا آنجا که ممکن است خودروها را هیبریدی کنیم.

این گفته" گیل پرات" قابل توجه است به دلیل اینکه خودروسازان بیشتری قصد دارند تولید خودرو با پیشرانه درون سوز را کنار بگذارند و تولید خودرو تمام الکتریکی (EV) به عنوان مناسب ترین مسیر به سمت کاهش دی اکسید کربن  را انتخاب کرده‌اند.

شرکت های خودروسازی هوندا، آکورا، کادیلاک، فورد‌‌ اروپا، جگوار، مینی و ولوو قصد دارند فقط خودروهای برقی تولید کنند و  سایر خودروسازان نیز مانند  فولکس واگن ، فورد و جنرال موتورز در حال توسعه خودروهای برقی خود هستند.

در مقابل، تویوتا و سایر خودروسازان از جمله گروه هیوندای موتور، از رویکرد متعادل‌تری حمایت می‌کنند. به عنوان مثال، تویوتا برنامه دارد از سال 2030 سالانه حدود 5.5 میلیون خودروی هیبریدی استاندارد و پلاگین و همچنین 3.5 میلیون خودروی برقی از جمله 1 میلیون خودروی با برند لکسوس به فروش برساند.

انتهای پیام/

نظر شما