ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر از مرز ۱۰ هزار مگاوات عبور کرد

۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۱۰:۲۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۳۱۳۵۸
ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر از مرز ۱۰ هزار مگاوات عبور کرد
وزیر نیرو گفت: طرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشورمان از مرز ۱۰ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی پاسارگاد دامغان افزود: امروز انرژی یکی از مهمترین مولفه های قدرت هر کشوری است.

وی ادامه داد: قدر مسلم هر کشوری که انرژی پایدارتری و از روش های مطمئن‌تری تامین کند و با کشورهای دیگر تعامل داشته باشد از این قدرت می‌تواند به نفع مردم استفاده کند.

وزیر نیرو به وضعیت تامین انرژی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در این زمینه با سه چالش رو به رو هستیم، افزود: تحلیل منابع هیدروکربوری به دلیل مصرف بیش ازحد در بخش های مختلف، تامین آب و موضوع محیط زیست سه چالشی است که با آنها روبرو هستیم.

وی افزود: اینکه چگونه بتوانیم انرژی پایداری با رفع این چالش هاتامین کنیم پاسخ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به خصوص خورشیدی و بادی است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تولید برقی که از این انرژی ها انجام می شود هم صرفه جویی در منابع هیدروکربوری، هم صرفه جویی در مصرف آب و هم حفظ محیط زیست است.

محرابیان گفت: قیمت انرژی خورشیدی به مراتب کمتر از سایر روش‌های تامین انرژی است.

وی ادامه داد: اکنون برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است و پیش بینی شده ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر افزوده شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این توسعه در سطوح مختلف پیش بینی شده و سال گذشته تعدادزیادی به مرحله اجرا در آمده است.

محرابیان گفت: بر همین اساس امروز ظرفیت نیروگاه های تجدید پذیر کشور از مرز ۱۰ هزار مگاوات عبور کرده است.

وی ادامه داد: تداوم این روند کمک خواهد کرد توسعه انرژی های تجدید پذیر سرعت بیشتری بگیرد.

وزیر نیرو گفت: اکنون تعداد قابل توجهی از این نوع نیروگاه در مراحل پایانی است و با وارد مدار شدن آنها ظرفیت بالاتر می رود.

وی به بازدید خود از نیروگاه بادی میل نادر در روزهای گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نیروگاه های بادی نیز در برنامه توسعه قرار دارند.

وزیر نیرو در باره نیروگاه خورشیدی دامغان گفت: این نیروگاه در مدت ۷ ماه به بهره برداری رسیده و از فناوری پیشرفته برخوردار است.

محرابیان افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان در حال پیشرفت است و باید تلاش کرد در کشور از آخرین تکنولوزی در این زمینه استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما