بذرافشان: قیمت طلا و سکه کاهشی شد/ تاثیر عرضه سکه توسط بانک مرکزی در بورس کالا بر بازار

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۰:۰۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۲۵۸۴
بذرافشان: قیمت طلا و سکه کاهشی شد/ تاثیر عرضه سکه توسط بانک مرکزی در بورس کالا بر بازار
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت جهانی طلا بر خلاف هفته های گذشته با افزایش همراه بود اما از آغاز هفته کاهش چشمیگیری به همراه داشت و با رویکرد مثبت بانک مرکزی در عرضه ربع سکه در بورس کالا موجب کاهش حباب و ثبات نسبی در بازار شد.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره روند قیمت طلا و سکه در بازار؛ اظها کرد: قیمت جهانی طلا بر خلاف هفته های گذشته با افزایش همراه بود اما از آغاز هفته کاهش چشم گیری به همراه داشت. 

وی افزود: : قیمت هر اونس طلا در معاملات روز گذشته بازارهای جهانی با 92 دلار کاهش نسبت به روز پنج شنبه به 1865 دلار رسید در بازار ایران هم قیمت سکه طرح قدیم با یک میلیون و 300 هزار تومان کاهش، قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون تومان کاهش، نیم سکه با 400 هزار تومان کاهش، ربع سکه با 300 هزار تومان کاهش و سکه های گرمی نیز بدون تغییر ، هر گرم طلای 18 عیار نیز با 95 هزار تومان کاهش و هر مثقال طلا با 100 هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج شنبه داد و ستد می شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در روز‌های پایانی هفته گذشته تقاضا برای ربع سکه و نیم سکه به دلیل روز پدر و اعیاد پیش رو افزایش یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: التهاب در بازار نیست و با رویکرد بانک مرکزی با عرضه ربع سکه در بورس کالا بازار به ثبات نسبی رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پایان تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که به دلیل تعادل عرضه و تقاضا و واگذاری سکه توسط بانک مرکزی حباب سکه کاهش یافت و حباب سکه 150 هزار تومان کم شده و به سه میلیون و 500 هزار تومان رسید.

خبرنگار: زهره آقاجانی علیشاه

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز