راه اندازی خط راه آهن عراق و ایران

۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۲۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۳۲۸۴۲
راه اندازی خط راه آهن عراق و ایران
همزمان با افزایش مسافرت‌ها به عراق از کشور‌های همجوار و توسعه گذرگاه‌های مرزی، طرح راه آهن ارتباطی میان عراق و ایران برای انتقال مسافران میان دو کشور در چارچوب بودجه امسال فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ همزمان با افزایش مسافرت‌ها به عراق از کشور‌های همجوار و توسعه گذرگاه‌های مرزی، طرح راه آهن ارتباطی میان عراق و ایران برای انتقال مسافران میان دو کشور در چارچوب بودجه امسال فعالیت خود را آغاز کرد.
طول این خط آهن از بصره تا شلمچه ۳۲ و نیم کیلومتر است و عراق را به ایران ارتباط می‌دهد و در توسعه و تقویت گردشگری مذهبی و مبادلات تجاری میان دو کشور نقش عمده‌ای خواهد داشت.

 یونس خالد مدیر راه آهن عراق اظهار کرد: بعد از دستور نخست وزیر (عراق) هیات‌هایی برای نهایی کردن راه اندازی خطوط راه اهن با ایران به عنوان یکی از کشور‌های همسایه کار را بررسی و دنبال کردند. این موضوع (احداث این خط آهن) با هدف انتقال مسافران و هیات‌های مذهبی میان دو کشور و کمک به توسعه شهر بصره است.

جواد عبدالجلیل ، مدیر راه آهن منطقه جنوب:  طول این خط آهن تقریبا ۳۲ و نیم کیلومتر است و حاوی سه ایستگاه است. ایستگاه نخست نزدیک پل الکزیزه، ایستگاه میانی و ایستگاه پایانی که در منطقه شلمچه در مرز ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز