قیمت نفت هشتم اسفند ماه کاهش یافت/ برنت به ۸۲ دلار و ۸۶ سنت رسید

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۱۰:۵۲:۵۸
کد خبر: ۱۴۴۲۰۳۲
قیمت نفت هشتم اسفند ماه کاهش یافت/ برنت به ۸۲ دلار و ۸۶ سنت رسید
بهای معاملات نفت برنت به ۸۲ دلار و ۸۶ سنت و بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۷۶ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر صعود ارزش دلار آمریکا و نگرانی‌ها از بروز رکود، کاهش یافت.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۶ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز جمعه با بیش از ۹۰ سنت افزایش، بسته شده بودند.

دلار روز دوشنبه در پی انتشار چندین گزارش اقتصادی مثبت در آمریکا که انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره برای مدت طولانی‌تر را تقویت کرد، نزدیک به بالاترین حد هفت هفته گذشته ایستاد.

دلار قوی‌تر، معاملات نفت که به این ارز قیمت گذاری می‌شود را برای دارندگان ارزهای دیگر، گران‌تر می‌کند.

واندانا هری، موسس شرکت تحلیل نفت "واندا اینسایتس" در این باره اظهار کرد: نفت همچنان از بازارهای مالی، جهت می‌گیرد.

پس از انتشار گزارشی در روز جمعه که نشان داد شاخص قیمت مخارج شخصی پس از رشد ۰.۲ درصد در دسامبر، ۰.۶ درصد در ژانویه صعود کرده است، نگرانی‌ها نسبت به تقویت سیاست پولی انقباضی توسط فدرال رزرو، تجدید شد.

به گفته واندانا هری، اگر ریسک گریزی همچنان رشد کند، نفت احتمالا تحت فشار نزولی قرار خواهد گرفت.

عامل دیگری که به فشارهای نزولی بر نفت افزود، رشد ذخایر نفت آمریکا بود که طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، هفته گذشته به بالاترین حد از ماه مه سال ۲۰۲۱ صعود کرد.

تحلیلگران شرکت مشاوره "انرژی اسپکتس" با اشاره به بازبینی آمار که در انتشار رشد چشمگیر ذخایر نفت تاثیر بسزایی داشت، اظهار کردند: آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا به جای ایجاد شفافیت برای بازارها، همچنان پرسش‌های بیشتری را برانگیخته است.

در بخش عرضه، روسیه قصد دارد صادرات نفت از بنادر غربی را میزان ۲۵ درصد در مارس نسبت به فوریه، کاهش دهد که پنج درصد بیشتر از کاهش تولیدی است که برای این ماه، اعلام کرده است.

قیمت نفت از ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ که حمله نظامی روسیه به اوکراین آغاز شد، حدود یک ششم کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت لهستانی "پی کی ان اورلن" روز شنبه اعلام کرد روسیه عرضه نفت به لهستان از طریق خط لوله دروژبا را یک روز پس از این که ورشو نخستین تانک‌های لئوپارد را به اوکراین تحویل داد، متوقف کرد.

دو هفته پس از آغاز جنگ اوکراین، قیمت نفت برنت تحت تاثیر نگرانی نسبت به احتمال کمبود عرضه، به حدود ۱۲۸ دلار در هر بشکه صعود کرد اما پس از شکل‌گیری نگرانی‌ها نسبت به بروز کندی اقتصاد جهانی، از این رکورد عقب نشینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتشر انتشار نظرسنجی‌ها از بخش تولید چین هستند تا سیگنال شفافی درباره وضعیت تقاضا برای نفت در این کشور پیدا کنند. چین جلسه پارلمانی سالانه را از ابتدای هفته جاری برگزار می‌کند و شاهد اهداف سیاست اقتصادی و خط مشی‌های جدید خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز