بارش باران و لغزندگی جاده‌ها/ رعایت احتیاط در سفرها ضروری است

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۰۷:۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۴۴۴۴۵۳
بارش باران و لغزندگی جاده‌ها/ رعایت احتیاط در سفرها ضروری است
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی طی هفته جاری خبر داد و بر ضرورت احتیاط در سفرها تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی بارش باران، گاهی رعدوبرق، بارش برف در دامنه، ارتفاعات و مناطق با اقلیم سرد، وزش باد شدید موقتی و رخداد مه  از روز دوشنبه هفته جاری برخی استان‌های کشور را در بر می‌گیرد.

منطقه اثر این سامانه برای روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی،  آذربایجان غربی،  زنجان،  کردستان،  کرمانشاه و ایلام و روز سه‌شنبه اردبیل،  گیلان،  مازندران،  گلستان،  زنجان،  قزوین،  البرز،  تهران،  قم،  مرکزی،  همدان،  لرستان،  ایلام،  خراسان شمالی،  شمال خراسان رضوی،  شمال و غرب سمنان،  خوزستان،  چهارمحال و بختیاری،  نیمه غربی اصفهان و شمال کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.

این سامانه بارشی روز چهارشنبه استان‌های زنجان،  کردستان،  همدان،  مرکزی،  کرمانشاه،  ایلام،  البرز،  قزوین،  تهران،  قم،  چهارمحال و بختیاری،  کهگیلویه و بویراحمد،  لرستان،  خوزستان،  غرب و شمال سمنان،  نیمه شمالی فارس،  اصفهان،  غرب یزد،  شمال خراسان جنوبی،  خراسان رضوی،  خراسان شمالی و گلستان و روز پنج‌شنبه آذربایجان شرقی،  آذربایجان غربی،  اردبیل،  گیلان،  مازندران،  گلستان،  زنجان،  کردستان،  کرمانشاه،  لرستان،  همدان،  مرکزی،  قم،  اصفهان،  تهران،  قزوین،  البرز،  چهارمحال و بختیاری،  کهگیلویه و بویراحمد،  ایلام،  خوزستان،  سمنان،  یزد،  نیمه شمالی فارس،  خراسان رضوی،  خراسان شمالی،  خراسان جنوبی و شمال کرمان را در بر می‌گیرد.

سازمان هواشناسی اثر مخاطره را کاهش دید، لغزندگی جاده ها، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق اعلام کرده است.

برای مدیریت مخاطرات این سامانه نسبت به‌ آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه های مسئول، احتیاط در سفرها، به همراه داشتن تجهیزات کافی در هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق توصیه شده است.

سامانه دوم نیز افزایش گرادیان فشاری اعلام شده که از امروز شنبه تا روز پنجشنبه موجب وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک می‌شود و استان‌های آذربایجان غربی،  آذربایجان شرقی،  اردبیل،  زنجان،  کردستان،  کرمانشاه،  ایلام،  خوزستان،  همدان،  مرکزی،  قزوین،  البرز را در بر می‌گیرد.

احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز از مخاطرات پیش‌بینی شده برای این سامانه است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در فعالیت کویرنوردی  توصیه کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز