سند اراضی کشاورزی وثیقه‌ای برای دریافت وام است

۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ۱۴:۲۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۸۱۱۸۴
سند اراضی کشاورزی وثیقه‌ای برای دریافت وام است
رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه قدم نهایی در حدنگار اراضی کشاورزی، صدور سند به نام اشخاص است گفت: این سند در همه مراجع قانونی به عنوان وثیقه پذیرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: قدم نهایی در حدنگار اراضی کشاورزی، صدور سند به نام اشخاص است.

افلاطونی افزود: این سند بطور قطع در همه مراجع رسمی و قانونی از جمله بانک‌ها به عنوان وثیقه پذیرفته خواهد شد و کشاورزان نیز می‌توانند با آن از بانک‌ها وام دریافت کنند.
وی با اشاره به رفع مشکلات ۶۰ ساله تداخلات ارضی بین کشاورزان و دولت گفت: با وجود کمیسیون‌های رفع تداخلات استانی دیگر نیازی به مراجعه مردم به دادگاه‌ها نیست، دولت خودش به لحاظ حاکمیتی وارد شده و با اجرای مقرارت موازی چالش تداخلات را خودش اصلاح می‌کند.
اجرای این برنامه باعث کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی می‌شود و قرار است تا پایان سال، در ۱۶ میلیون هکتار اراضی کشور رفع تداخلانجام شود. البته بر اساس بند م تبصره ۸ بودجه، کشاورزانی که در اراضی اختلافی کشت و کار دارند تا حل این موضوع می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس سازمان امور اراضی با اشاره به اینکه در موضوع مجوز‌ها، ۲۵ استان کشور و در حوزه پایش اراضی کشاورزی ۱۵ استان به سامانه مدیریت پنجره واحد زمین متصل شده اند تاکید کرد: فعالیت‌های غیرکشاورزی در اراضی کشاورزی مطلقا ممنوع است، مگر در موارد ضرورت که کمیسیون این ضرورت را تشخیص میدهد.
وی همچنین به طرح تشویقی یکپارچه سازی اراضی اشاره کرد و گفت: طبق بخشنامه جدید، کشاورزانی که طرح یکپارچه سازی اراضی را اجرا کنند، از برنامه تشویقی دولت برخوردار می‌شود.
رضا افلاطونی افزود: از جمله طرح‌های تشویقی ۸۵ درصد یارانه پرداخت تسهیلات بلاعوض دولتی برای تجهیز، نوسازی و آبیاری تحت فشار، و پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به کشاورزان است.
انتهای پیام/
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز