با انتشار اطلاعات مالی شرکت‌های پالایشی؛

آمادگی بازار جهت بازگشایی پالایشگاه ها

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۱۶:۵۰:۵۵
کد خبر: ۲۷۲۹۲۴
آمادگی بازار جهت بازگشایی پالایشگاه ها
با انتشار اطلاعات مالی اکثر شرکت‌های پالایشی آمادگی بازار جهت بازگشایی پالایشگاه‌ها اعلام شد.

با توجه به ارائه اطلاعات توسط ناشران و نظر به درخواست سرمایه گذاران مبنی بر ضرورت بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت های پالایشگاهی و فراهم شدن نقدشوندگی سهام، نمادهای معاملاتی این شرکت ها آماده بازگشایی شده است.

به گزارشگروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، متعاقب پیگیری های انجام شده از سوی سازمان بورس موضوع رفع ابهامات صنعت پالایشگاهی در کمیته ثبات بازار سرمایه طرح و راهکارهای شفاف سازی وضعیت مالی پالایشگاه ها در اولین جلسه این کمیته مصوب گردید.

براین اساس مصوبه مورخ 29 بهمن ماه 93 هیات وزیران درخصوص کیفی سازی پالایشگاه ها و تعیین مهلت 5 ساله جهت انجام کیفی سازی پالایشگاه ها منجر به عدم اعمال کیفی سازی در نرخ فرآورده های نفتی و عدم تحمیل هزینه های ناشی از کیفی سازی در سال جاری گردید.

متعاقب تعیین تکلیف موضوع کیفی سازی، پیگیری های مستمری از سوی سازمان بورس انجام شد که براساس قول مساعد وزیر نفت در جلسه هم اندیشی فعالان بازار و جلسات متعاقب آن مقرر گردید در اسرع وقت اعلامیه های تعیین نرخ خوراک و فرآورده های تحویلی، به شرکت های پالایشی ابلاغ گردد.

این مهم در تاریخ 19 اسفند ما 93 با ابلاغ رسمی نرخ ها توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی عملی شد. براین اساس و با توجه به رفع ابهامات و اعلام نرخ ها توسط مرجع قانونی شرکت های پالایشی براساس تکلیف مادۀ 45 قانون بازار اوراق بهادار و دستورالعمل افشای اطلاعات ناشران مکلف به ارائه اطلاعات در اسرع وقت شدند که ابتدا مهلت تا شنبه 23 اسفندماه و متعاقباً به دلیل درخواست این شرکت ها جهت تکمیل اطلاعات تا دوشنبه 25 اسفندماه تمدید گردید.

با توجه به ارائه اطلاعات توسط ناشران و نظر به درخواست سرمایه گذاران مبنی بر ضرورت بازگشایی نمادهای معاملاتی این شرکت ها و فراهم شدن نقدشوندگی سهام، نمادهای معاملاتی این شرکت ها آماده بازگشایی شده است.

نظر شما