وزارت جهادکشاورزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛

انحصار در واردات میوه وجود ندارد

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۵:۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۰۱۳۲۲
انحصار در واردات میوه وجود ندارد
وزارت جهادکشاورزی در پی انتشار خبری مبنی بر انحصار واردات چهارقلم میوه در دست افراد خاص اعلام کرد: واردات هرگونه میوه به غیر از میوه های گرمسیری که در داخل زمینه تولید برای عرضه در سطح ملی نیست، ممنوع است و انحصاری در واردات این نوع میوه ها وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت جهادکشاورزی، دراین اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاع رسانی های قبلی و مکرر، ممنوعیت از سیاست های اصولی وزارت جهادکشاورزی در دولت تدبیر و امید جهت حمایت از تولید داخلی است.

در این ارتباط فقط واردات میوه های موز، آناناس، نارگیل و انبه مجاز می باشد و به منظور جلوگیری از هرگونه انحصار و رقابتی کردن امر واردات این چهار نوع میوه با رعایت اصول قرنطینه ای، نیاز به هیچگونه مجوز و مراجعه ای به وزارت جهادکشاورزی ندارد و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی واردات که دارای صلاحیت های لازم هستند، می توانند در چارچوب ضوابط و مقررات به واردات آنها اقدام کنند.

بنابراین وجود انحصار در واردات این میوه ها تکذیب می شود و انتظار می رود با توجه به سیاست های کلی نظام در زمینه حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی با وزارت جهادکشاورزی در جریان اطلاع رسانی صحیح همراهی نموده تا این سیاست های اصولی با نشر اظهارنظرهای غیرواقعی و کذب مخدوش نگردد.

نظر شما