معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد؛

خریدتضمینی ۶ میلیون تن گندم با کیفیت

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۱۲:۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۰۱۵۶۱
خریدتضمینی ۶ میلیون تن گندم با کیفیت
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت تاکنون 6 میلیون تن گندم با کیفیت، خریداری شده، گفت: ضرورت دارد اعتبارات مورد نیاز خرید گندم جهت پرداخت پول کشاورزان به موقع تامین شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری درباره خرید گندم و تامین آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی سراسر کشور، افزود: با استقرار 1100 مرکز خرید در 31 استان کشور تاکنون 6 میلیون تن گندم در قالب 930 هزار محموله توسط کشاورزان به مراکز خرید تحویل شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون به جز چند استان جنوبی کشور که خرید تضمینی این محصول را به پایان رسانده اند، خرید در سایر استانها ادامه دارد و پیش بینی می شود میزان 8 میلیون تن گندم خریداری شود.

وی با بیان اینکه ارزش گندم های خریداری شده هفت هزار میلیارد تومان است، افزود: با برنامه ریزی انجام شده، تمام تلاش ما بر این است تا وجوه گندم در کمترین زمان به کشاورزان پرداخت شود؛ بنابراین از دستگاههای ذیربط به خصوص سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک مرکزی می خواهیم که در تأمین و تخصیص اعتبارات لازم برای خرید تسریع و تعجیل کنند.

معاون وزیر جهادکشاورزی، همچنین از کیفیت بالای گندم های خریداری شده در سالجاری خبر داد و گفت: تمام مراکز خرید گندم کشور با رعایت استانداردهای خرید و جدول پاکی مصوب، گندم ها را تحویل می گیرند؛ به طوری که میانگین افت های مفید و غیرمفید 1.5درصدی نشان دهنده کیفیت بالای این محصول در کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز