مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام (ره):

امسال بیش از ۱۹هزار زائر از فرودگاه امام به حج تمتع اعزام می‌شوند

۱۳۹۴/۰۵/۰۷ - ۱۵:۰۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۳۶۱۶
امسال بیش از ۱۹هزار زائر از فرودگاه امام به حج تمتع اعزام می‌شوند
مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به تمهیدات انجام شده برای اعزام زائران حج تمتع، گفت: امسال 19 هزار و 943 نفر از این فرودگاه برای مناسک حج تمتع با سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان و سعودی به سرزمین وحی اعزام می شوند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی در خصوص آخرین اقدامات فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) برای اعزام حجاج سرزمین وحی که از اول شهریور آغاز می شود، افزود: پروازهای حج مشابه سال گذشته از ترمینال حجاج فرودگاه بین المللی امام انجام می شود، ضمن آنکه امسال خدماتی برای حجاج در نظر گرفته شده است.

وی با بیان آنکه به منظور تسهیل در اعزام حجاج از فرودگاه بین المللی امام خمینی، نیروهای کمکی ویژه برای جابجایی بار افراد مسن در نظر گرفته شده که در مدت باقی مانده تا آغاز پروازهای حج این نیروها ساماندهی می شوند، اظهار داشت: پروازهای حج امسال از اول شهریور آغاز می شود و تا 26 شهریور ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حجاج در قالب دو گروه مدینه اول و مدینه دوم به سرزمین وحی اعزام می شوند، افزود: در مجموع 19 هزار و 943 نفر از این فرودگاه برای انجام مناسک حج به عربستان سفر می کنند که در مرحله اول 3 هزار و 285 زائر با پرواز ایران ایر، یک هزار و 925 نفر با پرواز ماهان و 2 هزار و 630 زائر با پرواز شرکت هواپیمایی سعودی به سرزمین وحی اعزام می شوند.

سیدی گفت: در مرحله دوم نیز5 هزار و 180 زائر با پرواز ایران ایر، 4 هزار 112 زائر با پرواز ماهان و 2 هزارو 811 حجاج با پرواز سعودی از ایستگاه پروازی امام خمینی به عربستان اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه هما بیشترین پروازهای حج از فرودگاه امام را به خود اختصاص داده است، گفت: در مجموع سهم شرکت هواپیمایی هما از این اعزام 8 هزار و 465 زائر، سهم شرکت هواپیمایی ماهان 6 هزار و 37 نفر و 5 هزار و 441 نفر دیگر نیز با پرواز شرکت هواپیمایی سعودی از فرودگاه بین المللی امام خمینی برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی می شوند.

امسال زائران سرزمین وحی از 19 فرودگاه اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، تهران، رشت، زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام خواهند شد.

 

نظر شما