معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد؛

مسؤولیت سنگین زنان در بحران آب و برق و محیط زیست

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۰۸:۴۷:۱۸
کد خبر: ۳۰۵۵۶۲
مسؤولیت سنگین زنان در بحران آب و برق و محیط زیست
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در بحث بحران آب و برق و محیط زیست، با وجود اینکه این بحران ها جهانی است، ولی مسئولیت زنان در این موضوع بسیار سنگین است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، شهیندخت مولاوردی در دوازدهمین نشست مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی کشور که در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، با بیان اینکه تغییرات اقلیم ثابت می کند که ما در مصرف آب و برق حق انتخاب نداریم و در شرایطی نیستیم که بخواهیم مطابق سلیقه و خواسته خود زندگی کنیم، اظهار داشت: بحران محیط زیست، آب و برق مسؤولیت ما را سنگین می کند، هرچند برخی از این بحران ها جهانی است و تغییرات اقلیمی عامل آن است.

وی با بیان اینکه تغییر سبک و روش زندگی یک الزام است، ادامه داد: در شرایطی نیستیم که بخواهیم دست به انتخاب بزنیم و مطابق سلیقه خود زندگی کرده و منابع انرژی را مصرف کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت بی بدیل زنان در اصلاح الگوی مصرف، گفت: این ظرفیت با وجود 20 میلیون زن خانه دار و حضور 70 درصد زنان در بخش کشاورزی نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد و می تواند پتانسیل خوبی را در خصوص اصلاح الگوی مصرف، مصرف بهینه آب و انرژی در فرهنگ مدیریت مصرف به همراه داشته باشد.

مولاوردی با بیان آنکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، ابراز امیدواری کرد که با تلاش های صورت گرفته زنان بتوانند در این برنامه جایگاه خود را به طور شایسته ای حفظ کنند.

وی توضیح داد: اکنون سازمان مدیریت و برنامه ریزی، چارچوبی را برای تدوین برنامه ششم توسعه تنظیم و به دستگاه ها ابلاغ کرده که متناسب با ماموریت های خود اگر لازم است برنامه های خود را تمدید کرده و به این سازمان اعلام کنند.

نظر شما