رئیس صنعت و معدن:

صادرات بیش از ۱۳۴ هزار تن کالا از چهارمحال وبختیاری

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۱:۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۱۱۰۹۹
صادرات بیش از ۱۳۴ هزار تن کالا از چهارمحال وبختیاری
رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۴ هزار تن کالا به ارزش ۸۵.۷ میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ نعیم امامی  گفت: سال گذشته 128 کارت بازرگانی، 462 پروانه کسب، 300 کارت شناسایی قالی‌بافی در استان صادر شد که این ارقام در سال جاری به 100، 480 و 350 عدد می‌رسند.

وی با بیان اینکه 50 بنگاه صادراتی حقیقی و حقوقی در سال گذشته در استان فعالیت داشتند، افزود: تلاش سازمان بر این است که کارت بازرگانی به افرادی داده شود که تاجر باشند تا از بروز مشکلات بعدی و اجاره دادن کارت به دیگران جلوگیری شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به صادرات بیش از 134 هزار تن کالا به ارزش 85.7 میلیون دلار از استان به خارج از کشور در سال گذشته بیان کرد: بیشترین کالاهای صادر شده از استان شامل لوازم خانگی، کاشی، سرامیک، سیمان، موکت، سیم و کابل و مصنوعات پلاستیکی است و کشورهای هدف عراق، افغانستان، ترکیه، امارات، ترکمنستان، هند، ارمنستان و پاکستان بوده است.

امامی ادامه داد: در سال گذشته 86 پروانه بهره‌برداری با سرمایه یک هزار و 337 میلیارد ریال و اشتغال 763 نفر در استان صادر شد.

وی با بیان اینکه این سازمان در سال گذشته زمینه اشتغال 2 هزار و 404 نفر را ایجاد کرده است، تصریح کرد: امسال متعهد شده‌ایم 2 هزار و 500 شغل مطابق برنامه هر سال سازمان ایجاد کنیم که تاکنون 13 درصد آن محقق شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد بیش از 6 هزار شغل در دولت یازدهم توسط این سازمان، ادامه داد: هدف ما این است که بخش زیادی از اشتغال ایجاد شده را در صنعت محقق کنیم و تجارت سهم کمتری داشته باشد تا بتوانیم افراد را از بازار که ظرفیت زیادی ندارد به قسمت تولید سوق دهیم.

امامی با بیان اینکه مراحل ساخت پتروشیمی لردگان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 70 درصد تجهیزات مورد نیاز این کارخانه وارد شده است که امیدواریم در تیر ماه 97 شاهد بهره‌برداری این واحد با یک هزار نفر اشتغال مستقیم و 2 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم باشیم.

وی با اشاره به استقرار بیشتر صنایع در شرق استان تصریح کرد: تلاش بر این است که با توجه به آمایش سرزمین طرح‌های صنعتی را در سایر قسمت‌های استان احداث کنیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تأمین آب صنایع همچنان یکی از مشکلات استان است، ادامه داد: انتظار می‌رود با به بهره‌برداری از پروژه انتقال آب بن-بروجن بتوانیم قسمتی از این مشکل را حل نماییم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز