عفیفی پور اعلام کرد:

افزایش سه برابری ترانشیپ در بندر شهید رجایی/ عملیات کانتینری همچنان پررونق/ ترانزیت از مرز یک میلیون تن گذشت

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۹:۴۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۸۲۶۵
افزایش سه برابری ترانشیپ در بندر شهید رجایی/ عملیات کانتینری همچنان پررونق/ ترانزیت از مرز یک میلیون تن گذشت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از افزایش سه برابری ترانشیپ و رونق ۴۶ درصدی عملیات کانتینری در بزرگترین بندر تجاری کشور طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با اشاره به تازه ترین آمارها از وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در ماه های فروردین و اردیبهشت سال ۹۶، شاهد تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۴۱ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳ درصد افزایش داشته است .

وی حجم عملیات جابجایی کالاهای غیر نفتی را بالغ بر ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار تن با ثبت رشد ۱۳ درصدی اعلام کرد و افزود: همچنین طی این مدت، ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار تن فرآورده های نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

صادرات غیرنفتی به مرز ۵,۴ میلیون تن  رسید

عفیفی پور در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۳ تن اعلام کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت بالغ بر یک میلیون تن کالای غیرنفتی طی دو ماه سال جاری  و رشد ۳۷ درصدی این بخش از فعالیت های بندری سخن به میان آورد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ ۳۶ هزار و ۳۶۳ تن و همچنین واردات یک میلیون و ۶۶۹ هزار تن از اینگونه کالاها در بندر شهید رجایی به ثبت رسید.

افزایش سه برابری ترانشیپ

عفیفی پور اضافه کرد: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، ۵۹۲ هزار و ۲۷۵ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر کشور ترانشیپ شد که نسبت به سال گذشته رشد ۱۷۶ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در این بندر پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون،  یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۱۰ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، دو میلیون و ۷۵۱ هزار و ۳۶۵ تن از اینگونه کالاها، کابوتاژ و بالغ بر ۴۶۳ هزار و ۸۵۴ تن نیز از طریق این بندر وارد شد.

عملیات کانتینری همچنان پررونق

این مقام مسؤول با اشاره به تخلیه و بارگیری ۴۴۴ هزار و ۳۷۳ TEU کانتینر در مهم ترین بندر کانتینری کشور،  خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۶ درصدی داشته است.

عفیفی پور در پایان به تردد ۶۲۱ فروند انواع شناور طی دو ماهه سال ۹۶ به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت:  ۵۲۲ فروند از این شناورها، بالای هزار تن و ۹۹ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

نظر شما