با ۷۰ میلیون چه ماشینی بخرم

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۱:۰۷:۰۴
کد خبر: ۶۳۴۲۷۷
با ۷۰ میلیون چه ماشینی بخرم
با نگاهی به خودروهای موجود در ایران در می یابیم که رنج قیمت 70 میلیون تومان صحنه رقابت خودروسازان شرق آسیاست و حتی تولیدکنندگان اروپایی نیز حضور چندان پررنگی در آن ندارند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در بازار خودروی ایران هرچه قیمت ها افزایش می یابد حضور تولیدکنندگان داخلی کمرنگ تر شده و عرصه رقابت به کمپانی های خارجی به ویژه شرقی واگذار می شود. با نگاهی به خودروهای موجود در ایران در می یابیم که رنج قیمت 70 میلیون تومان صحنه رقابت خودروسازان شرق آسیاست و حتی تولیدکنندگان اروپایی نیز حضور چندان پررنگی در آن ندارند. این کمپانی ها با محصولاتی متنوع در مدل های مختلف سدان، هاچ بک و کراس اوور توانسته اند به انواع سلیقه ها پاسخ دهند. با این حال تنوع بسیار زیاد این خودروها موجب شده تا هر خریداری از خود بپرسد که با 70 میلیون تومان چه ماشینی بخرم؟

واقعیت این است که خودروهای لوکسی که ما همواره آرزوی داشتن آنها را در سر داریم با محصولات موجود در رنج قیمت 70 میلیون تومان کمی فاصله دارند. در واقع نمی توان تمام امکانات و نیازهایی که از خودرو انتظار داریم را با این قیمت فراهم کنیم. با این حال با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط شرکت همراه مکانیکبه عنواننخستین مرجع رسمی کارشناسی خودرو در ایران، خودروهای موجود در این بازه از وضعیت بسیار مطلوب تری به لحاظ طراحی داخلی و خارجی و امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به خودروهای اقتصادی و پرفروش برخوردارند.

کیا سراتو

سراتو یکی از محبوب ترین خودروهای کمپانی کیا به شمار می رود و طی قراردادی که شرکت سایپا با این خودروسازی منعقد کرده در ایران مونتاژ می شود. با این وصف، سراتو در دو نمونه داخلی و خارجی عرضه می شود با این تفاوت که نمونه وارداتی آن در ایران قیمتی نزدیک به دو برابر نسبت به سراتو سایپا دارد. البته این کاهش قیمت به لطف کم کردن برخی امکانات رفاهی و ایمنی حاصل شده است. همچنین سراتو وارداتی در واقع نسل سوم از این خودرو محسوب می شود اما سراتو سایپا نسل دوم از این خودرو است. با این حال سراتو تنها محصول خودروسازی کیا است که در ایران مونتاژ می شود.

این خودرو در مدل سدان و با دو پیشرانه 2 و 1.6 لیتری تولید می شود که نسخه 1.6 لیتری دنده ای قیمتی نزدیک به 70 میلیون تومان دارد. این مدل به یک گیربکس 6 سرعته دستی مجهز است و دارای حداکثر قدرت 124 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتن متر است. سراتو 1600 دنده ای از مصرف سوخت بسیار مناسب 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برخوردار است.

به لحاظ ایمنی سراتو سایپا به کیسه های هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD مجهز است. از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، باز شدن اتوماتیک دربها به هنگام تصادف، سیستم ضد سرقت، غربیلک فرمان قابل تنظیم ارتفاع با کلیدهای کنترل، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغهای جلو با قابلیت تنظیم نور، چراغ هشدار دهنده عیب موتور و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو با ورودی های USB+ AUX+IPODاشاره کرد.

ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی به لحاظ ظاهری شباهت زیادی به رنو ساندرو استاندارد دارد اما در عرض و ارتفاع کمی بزرگتر شده است. همچنین به لحاظ نمای ظاهری نیز استپ وی با تغییراتی در رنگ بندی سپرها و دور گلگیرها، فلاپ نقره ای رنگ در زیر سپر جلو و جلوپنجره و رکاب و دستگیره های کرومی نسبت به ساندروی معمولی زیباتر جلوه می کند. استپ وی که بر روی پلتفرم تندر 90 ساخته شده به لحاظ ایمنی از وضعیت مطلوبی برخوردار است. این خودرو در حالی موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده که تندر 90 تنها دارای 3 ستاره ایمنی است.

ساندرو استپ وی در دو مدل دنده ای و اتوماتیک به بازار عرضه می شود و به موتوری 4 سیلندر و 16 سوپاپ به حجم 1598 سی سی مجهز است که توان 105 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن متر را برای این خودرو فراهم می کند. این پیشرانه نیروی خود را با استفاده از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می کند. قیمت ساندرو استپ وی دنده ای هم اکنون در بازار رسمی نزدیک به 55 میلیون تومان ارزیابی می شود. نسخه اتوماتیک این خودرو نیز به قیمت 62 میلیون تومان به فروش می رسد.

به یاد داشته باشید که استپ وی یک خودروی کامپکت شهری با مصرف سوخت پایین است که بدون تغییرات اساسی در بدنه به یک کراس اوور کوچک تبدیل شده است. با این وصف نباید از چنین خودرویی انتظار آفرود را داشته باشید. همچنین این خودرو نسبت به رقیب خود یعنی لیفان X50 از زیبایی ظاهری کمتری برخوردار است اما پیشرانه نصب شده بر روی این خودرو مشابه موتور تندر 90 و ساندرو هاچ بک است و مدت هاست که جواب خود را در بازار ایران پس داده. نتیجه آنکه می توان به طور کامل به آن اطمینان کرد و از دغدغه های رایجی که هنگام خرید خودروهای جدید ایجاد می شوند رها شد. همچنین در نظر داشته باشید که زیبایی بیش از حد خودروهای ارزان به قیمت کاهش ایمنی و کیفیت قطعات اصلی تمام می شود. بنابراین سادگی ساندرو استپ وی نباید چندان عجیب به نظر رسد.

جک S5

جک S5 در مقایسه با بسیاری از خودروهای چینی یک نقطه عطف محسوب می شود. در حالی که بسیاری از خودروهای چینی از طراحی ضعیف، قطعات بی کیفیت یا مواد نامناسب و خشک در اتاقک خود رنج می برند، جک اس 5 یک محصول نسبتا قابل قبول با ویژگی هایی بالاتر از طراحی های پیشین چشم بادامی ها به شمار می رود. این خودرو هم اکنون در کارخانه کرمان موتور با دو گیربکس دستی و اتوماتیک تولید می شود که قیمت جک اس 5نسخه دستی نزدیک به 85 میلیون تومان است. همچنین قیمت جک S5 اتوماتیک نیز حدود 99 میلیون تومان ارزیابی می شود. اگرچه این قیمت تفاوت زیادی با رنج 70 میلیون تومان مورد نظر ما دارد اما با توجه به ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان شرکت همراه مکانیک، جک اس 5 دنده ای دسته دوم از قیمتی نزدیک به 70 میلیون تومان برخوردار است و با توجه به ویژگی های مشتری پسند این خودرو، خرید آن معقول و مقرون به صرفه است.

جک اس 5 در طراحی خارجی خود شباهت زیادی به هیوندای IX35 دارد با این حال تناسب اجزای مختلف بدنه با یکدیگر از نقاط قوت نمای خارجی این خودرو محسوب می شود که وجود کپی برداری در طراحی آن را کم رنگ می کند. در واقع زیبایی و قیمت مناسب دو فاکتور مهم برای خریداران محسوب می شوند که جک اس 5 به خوبی توانسته پاسخگوی این دو معیار باشد.

طراحی داخلی جک اس 5 نیز شباهت چندانی به دیگر محصولات چینی ندارد. استفاده از روکش چرم دو رنگ، نوارهایی به رنگ نقره ای، داشبورد خوش فرم با صفحه نمایش لمسی، فرمان ستاره ای با روکش چرمی و کنترلرهای صوتی و پنل کیلومترشمار زیبا از شاخصه های طراحی کابین این خودرو محسوب می شوند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. این خودرو از امکاناتی نظیر استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث، سیستم صوتی با کیفیت مجهز به 6 اسپیکر و پورت های USB، IPOD و AUX، سنسور باران، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، کامپیوتر سفری، شیشه های رفلکس، تنظیم فرمان در دو جهت، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو به همراه حافظه برای صندلی راننده، سیستم هشدار باد لاستیک ها و یخ زدای شیشه جلو برخوردار است.

جک اس 5 در نسخه دنده ای به پیشرانه ای 4 سیلندر با حجم 1997 سی سی مجهز است که توان 174 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر را برای این کراس اوور فراهم می کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 11 ثانیه و بیشینه سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. شما می توانید به منظور اطلاع بیشتر از قیمت جکاس 5 دست دوم و مقایسه قیمت آن با سایر خودروها به نرم افزار موجود در وب سایت همراه مکانیکمراجعه کنید.

کیا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز