سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

جذب نخبگان دانشگاه‌های سراسر کشور حق وزارت نفت است

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۱:۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۴۵۱۶۲
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هم اکنون بسیاری از دانشگاه‌های کشور در رشته صنعت نفت فعال بوده و دانشجویان نخبه‌ای از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند، گفت: جذب فارغ التحصیلان نخبه نفت از دانشگاه‌های سراسر کشور حق وزارت نفت است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ،اسدالله قره خانی با اشاره به این‌که امروز به دلیل گسترش دانشگاه‌ها، دانشجویان زیادی از دانشگاه‌هایی همچون تهران، امیرکبیر، اصفهان، مشهد و غیره با معدل‌های عالی و بالا در رشته‌های مرتبط با صنعت نفت فارغ التحصیل می‌شوند، گفت: وزارت نفت این حق را دارد که از این افراد نخبه نیز همانند سایر دانشجویان دانشگاه صنعت نفت استفاده کند.

قره خانی با طرح این سوال که آیا لزوما همه دانشجویانی که وارد دانشگاه صنعت نفت می‌شوند باید جذب وزارت نفت شوند، افزود: در این دانشگاه نیز دانشجویان و فارغ التحصیلان نخبه وجود دارد، اما آیا وزارت نفت باید بدون آزمون همه این افراد و حتی فارغ التحصیلان معدل پایین را نیز جذب کند؟

وی با بیان این‌که استخدام در وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی دارای شرایط خاص خود است، تصریح کرد: وزارت نفت نیز در جذب فارغ ‎التحصیلان دانشگاه صنعت نفت تابع قانون و مقررات خاص خود است.

 

نظر شما