معاون اتحادیه میوه و سبزی فروشان تهران:

شب یلدا میوه گران نمی‌شود/ افزایش مقطعی قیمت انار و هندوانه

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۵:۲۹:۲۴
کد خبر: ۶۴۷۰۲۹
شب یلدا میوه گران نمی‌شود/ افزایش مقطعی قیمت انار و هندوانه
معاون اتحادیه میوه و سبزی فروشان تهران با تاکید بر اینکه قیمت میوه در شب یلدا گران نخواهد شد، گفت: افزایش قیمت انار و هندوانه مقطعی است.

معاون اتحادیه میوه و سبزی فروشان  تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص تعیین نرخ میوه در ایامی که به شب یلدا نزدیک می‌شود گفت: به علت فراوانی میوه خوشبختانه گرانی نداریم. البته گرانی میوه نسبت به عرضه و تقاضا تعیین می شود و چنانچه تقاضا بالا رود به صورت مقطعی مثلا درحد یک شب است که با تدبیر وزارت کشاورزی این موضوع کنترل شده است.

کارگر تاکید کرد: برای شب یلدا گرانی میوه نداریم و چنانچه این شرایط بوجود آید فقط شامل انار و هندوانه می شود که آن هم خیلی نیست.

وی با تاکید بر این موضوع که «تولید انار در سال 96 نسبت به سال های قبل  بسیار کم بوده و این نیز طبیعی است که در برخی از روزهای سال که عرضه کم و تقاضا بالاست قیمت بالا رود» افزود: افزایش قیمت شامل همه میوه و سیفی جات نمی‌شود و احتمالا قیمت برخی مثلا خیار که متاثر از عرضه و تقاضاست کمی تغییر کند.

معاون اتحادیه میوه و سبزی فروشان تهران با اشاره به دلایل افزایش قیمت انار را کاهش تولید در شهرهای ساوه و یزد عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه تکیه تولید امسال به شیراز بوده، با نزدیک شدن به ایام شب یلدا، قیمت آن بین 6500 تا 7000 تومان متغیر خواهد بود و به احتمال زیاد تا 8000 تومان هم نیز گران می‌شود.

کارگر در پایان در خصوص قیمت نهایی هندوانه شب یلدا گفت: با توجه به تقاضای بالای خرید هندوانه در شب یلدا، قیمت نهایی هندوانه را هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز