سی ان ان مانی منتشر کرد:

تاکسی های خودران به ژاپن می روند

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۰:۰۹:۴۷
کد خبر: ۶۴۷۳۰۸
تاکسی های خودران به ژاپن می روند
سی ان ان مانی اعلام کرد: نیسان خودروهای خودران خود را به خیابان های ژاپن می برد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا ؛این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که می خواهد تاکسی های خودران خود را از ماه مارس در نزدیکی دفتر مرکزی خود در یوکوهاما آزمایش کند.

نیسان، دو خودروی الکتریکی لیفت (Leaf) را برای تاکسی ها آزمایش می کند. این اولین بار است که این اقدام توسط یک خودروساز بزرگ ژاپنی صورت می گیرد.

صنایع خودروسازی ژاپن در صنایع الکترونیک پیشگام هستند و شرکت های ایالات متحده در توسعه تکنولوژی خودروهای خودران عقب مانده اند.

وسایل نقلیه ژاپن به نرم افزارها، دوربین ها و سنسورهایی مجهز است که به آنها برای حرکت در مسیرهای از پیش تعیین شده اجازه می دهد.  

یک راننده پشتیبان تمام مدت آزمون روی صندلی مسافر برای مراقبت از همه چیز نشسته است. نیسان از رانندگان داوطلب در خواست کرده است که در این آزمون شرکت کنند.

این آزمون بخشی از پلت فرم جدیدی است که نیسان نامش را «آسان سوار» (Easy Ride) گذاشته است.

این سیستم طوری طراحی شده است که به مشتریان اجازه رزرو کابین های مستقل و پرداخت هزینه از طریق برنامه را می دهد.

نیسان برنامه های جاه طلبانه بزرگی برای اتومبیل های خودران و الکتریکی دارد. کارلوس گوسن اوایل سال جاری گفت که این شرکت می خواهد سرویس روبوتاکسی را تا سال 2022 به بازار عرضه کند. او همچنین می خواهد تولید وسایل نقلیه الکتریکی را افزایش دهد.

خودروسازان بزرگ ایالات متحده هم روبوتاکسی را آزمایش کرده اند.

جنرال موتورز هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد خدمات تاکسی تجاری خودران را تا اوایل سال 2019 اجرا کند. این اولین خودروساز سنتی است که این کار را انجام می دهد.

وایمو، بخش خودروی خودران گوگل می گوید که قصد دارد تاکسی های بدون راننده ایمن خود را از ماه های آینده در فینیکس آریزونا آزمایش کند.

شرکت های تاکسی یابی مانند اوبر و دیدی چین منابعی برای تکنولوژی خودورهای خودران هزینه کرده اند.

طرح نیسان بخشی از مشارکت با شرکت DeNA، یک شرکت ژاپنی با تکنولوژی بالاست که نینتندو، بازی سوپرماریوی محبوب را برای گوشی های هوشمند می سازد.

طبق گزارش های منتشر شده، DeNA در اوایل سال جاری اتوبوس های خودران خود را که سالمندان ژاپنی را در مناطق روستایی جا به جا می کرد، آزمایش کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز