در اجلاس مشترک ایران و بلاروس مطرح شد؛

بلاروس و ایران در آستانۀ کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۴۰:۲۰
کد خبر: ۶۴۷۹۵۰
نشست پیگیری مفاد مورد بحث در اجلاس مشترک ایران و بلاروس با حضور مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا و نمایندگان دستگاه‌های دولتی و بخش خصوص برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از  روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، بهروز حسن الفت، مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا، با اشاره به روند مثبت پیشرفت و هماهنگی میان بخش‌های مختلف مرتبط با کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و بلاروس، اظهار داشت: بنا به درخواست طرف بلاروسی، مفاد این کمیسیون مشترک را در قالب نقشۀ راه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص کمیته‌های تشکیل شده و روند فعالیت‌آنها افزود: کمیته‌های همکاری‌های صنعتی، حمل و نقل جاده‌ای، نفتی، خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی و علمی و فناوری، فعال و طی سال جاری جلسات متعددی برگزار کرده‌اند.

الفت با اشاره به اهمیت نقش بانک در توسعۀ روابط تجاری دو کشور، گفت: طی مکاتبات بانک‌های مرکزی ایران و بلاروس، این کمیته نیز تا پیش از برگزاری کمیسیون فعال خواهد شد و همچنین پیش‌بینی شده تا کمیتۀ سرمایه‌گذاری نیز طی اجلاس پیش رو فعال شود.

در ادامۀ این نشست نیز نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی به بررسی بندهای مرتبط به خود پرداختند و مقرر شد در صورت نیاز، موارد مورد نظر هر بخش به صورت مکتوب به دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران ارسال شود.

گفتنی است، دور قبلی کمیسیون مشترک ایران و بلاروس در اردیبهشت 95 و در مینسک برگزار شد و اجلاس آتی نیز در 2 و 3 بهمن 96 در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز