نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

عوارض خروج از کشور هزینه زیرساخت‌های گردشگری می‌شود/ در لایحه بودجه ۹۷ به همه استان‌ها توجه شده است

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۰:۰۷:۱۷
کد خبر: ۶۴۸۵۵۹
عوارض خروج از کشور هزینه زیرساخت‌های گردشگری می‌شود/ در لایحه بودجه ۹۷ به همه استان‌ها توجه شده است
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: رونق گردشگری و ارتقای این صنعت و افزایش تورهای ورودی موضوعاتی است که مورد توجه دولت است.

سید هادی بهادری نماینده ارومیه و نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص سه برابر شدن عوارض خروج از کشور گفت: لایحه بودجه 97 علی رغم همه انتقادات نقاط مثبتی هم دارد و باید با دید مثبت به موضوع نگاه کرد.

بهادری تاکید کرد: رونق گردشگری و ارتقای این صنعت و افزایش تورهای ورودی موضوعاتی است که مورد توجه دولت است چون بر این اساس حدود 40 هزار تومان از عوارض صرف هزینه های  گردشگری و زیرساختی کشور  خواهد شد.

وی افزود: کسانی که قصد خروج از کشور را دارند در واقع ارز ملی را در آن سوی مرزها خرج می کنند این بدین معناست که با سرازیر کردن ارز به کشور مقابل در رونق اقتصادی آن نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت این در حالیست که می توان با اجرای سیاست های مالی بتوانیم در اقتصاد کشور خود موثر باشیم.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه عوارض خروج از کشور  سبب رونق اقتصادی کشور می تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

وی ضمن اشاره به افزایش بودجه های استانی گفت: یکی از نقاط مثبت لایحه بودجه افزایش بودجه های استانی است. در این لایحه سهم صندوق توسعه ملی از بودجه کشور از 20 درصد به 32 درصد افزایش یافته و چنانچه بودجه های استانی افزایش یابد رونق و توسعه استانی و روستایی نیز بالا می رود.

سید هادی بهادری تاکید کرد: این تصمیم بسیار مطلوب و معقول است و چنانچه اجرایی شود سبب رونق سایر شهرها نیز شده زیرا که تمرکز فقط به تهران محدود نمی شود.

نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان  افزود: در حال حاضر 50 درصد از بودجه کشور به تهران اختصاص دارد و این خود دلیل شلوغی و پرجمعیت شدن و بروز سایر مشکلات در این شهر شده است.چنانچه تمرکز فقط به تهران محدود نباشد شاهد رونق اقتصادی سایر شهرها نیز خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز