در نشست خبری مطرح شد؛

کمک اصناف به زلزله‌زدگان کرمانشاه ادامه دارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۳:۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۴۸۹۸۳
کمک اصناف به زلزله‌زدگان کرمانشاه ادامه دارد
نشست خبری با حضور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف، فقیهی رئیس بسیج تجار، غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف کشور، سلیمانی معاونت فرهنگی بسیج اصناف، عدالت جو معاونت آموزشی بسیج اصناف در سالن اجلاس اتاق اصناف ایران برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در ابتدای نشست  فقیهی رییس بسیج اصناف کشور با بیان اینکه سپاه پاسداران از دقایق اول در منطقه زلزله زده کرمانشاه حضور داشتند، گفت: اصناف همچون گذشته  که در انقلاب و دفاع مقدس حاضر بوده در همه حوزه ها موفق و حضور پر رنگ داشته و دارد.

وی گفت: اصناف در خصوص اتفاقاتی که در پیرامون خود رخ می دهد حس مسئولیت پذیری بالایی دارد.

رییس بسیج اصناف گفت: رسانه ها باید فعالیت های اصناف در کمک رسانی به زلزله زدگان را انعکاس دهد.

در ادامه نشست فاضلی رییس اتاق اصناف ایران گفت: زمانی که تاریخ معاصر ایران را ورق می زنیم شاهد حضور فعال  اصناف به ویژه  در این ۲ دهه اخیر هستی و در بحث امداد رسانی و کار خیر،اصناف پیش درآمدان جامعه بودند.

فاضلی افزود: اصناف پرچم دار امدادرسانی در ایران هستند و جایی وجود ندارد که اصناف در آنجا حضور نداشته باشند.

وی عنوان کرد: مجموعه اصناف در بحث حضور جهادی در بازسازی و تعمیرات مناطق زلزله زده حاضر هستند و برخی از اقلام مثل شیشه ارسال شده و همچنین نیروهای خدمات فنی همچنان در مناطق حضور دارند.

وی با بیان این که "بسیج در اصناف جایگاه ویژه ای دارد" افزود: اصناف با روحانیت رابطه تنگاتنگ دو روحیه بسیجی دارند در بحث زلزله اخیر کرمانشاه هم با تبعیت از امر رهبری و به واسطه ولایت مداری بودن شان کارها را پیش بردند.

در ادامه نشست غلامرضا حسن پور آماری از کمک رسانی های اصناف و بازاریان کل کشور به زلزله زدگان منطقه غرب به شرح زیر اعلام شد:

1-راه اندازی آشپزخانه مرکزی شهید عراقی در مناطق زلزله زده و توزیع غذای گرم بین مردم

2-ارسال واحد سیار نانوایی و استقرار در مناطق زلزله زده و توزیع نان گرم به مردم

3-ارسال چادر و لوازم اولیه مورد نیاز به مناطق زلزله زده و در مرحله بعد ارسال کانکس

4-اعزام اردوهای جهادی خیرین اصناف و بازار با محوریت بسیج اصناف استان ها و حضور در مناطق که سپاه هر استان در آن مستقر هستند و بازدید بازاریان از مناطق که تاکنون 4 استان ما در صدر برگزاری اردوهای جهانی خیرین ما بودند. استان البرز، استان قزوین، استان تهران و استان قم

رییس بسیج اصناف کشور گفت: تفاهم نامه ای بین بسیج اصناف استان ها و خیرین و اتاق های اصناف و اتحادیه ها به منظور کمک به ساخت خانه های مسکونی، اتاق های اصناف و خیرین قزوین منعقد شده و  تعهد براین بوده که چند باب منزل برای مددجویان بهزیستی احداث کنند.

وی تاکید کرد:کمک های نقدی و غیرنقدی بسیج اصناف سراسر کشور به همت اتاق های اصناف، اتحادیه های صنفی و خیرین اصناف و بازار و برخی تجار به مبلغ 19 میلیارد تومان رسیده و 716 کانکس به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

حسن پور در ادامه افزود: مدیریت یکپارچه کمک های اصناف و خیرین و تلاش برای ساخت منازل مردم منطقه زلزله زده در دستور کار ماست.

وی خاطرنشان کرد: جلسه کمیته اصناف و خیرین قرارگاه روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه در محل قرارگاه سرپل ذهاب با حضور روسای بسیج اصناف استان ها، روسای اتاق های اصناف و بازرگانی مراکز استان ها و خیرین بازار سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست به حمایت های اتاق اصناف از زلزله زدگان غرب کشور اعم از ارائه بیش از بیست میلیارد ریال کمک نقدی_ ارسال ۴۵۴ کانکس اسکان موقت و تولید ۱۷۵ کانکس دیگر_ارسال هزاران قطعه چادر مسافرتی_ارسال بیش از ۱۰۰ تن خرما و بیسکوییت و برنج _ارسال حدودا ۱۰۰۰ دستگاه بخاری و میلیون ها دست البسه و چند هزار قطعه پتو اشاره شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز