در نشست جهانی "معیشت کوه نشینان" در فائو مطرح شد؛

استقبال مسئولین فائو برای مشارکت در طرح های جامعه عشایری ایران

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۸:۴۰:۵۴
کد خبر: ۶۴۹۳۱۵
استقبال مسئولین فائو برای مشارکت در طرح های جامعه عشایری ایران
رئیس سازمان امور عشایر ایران در حاشیه نشست جهانی "معیشت کوه نشینان" در رم با معاون مدیرکل امور جنگل های فائو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایر ایران در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از جمعیت، توانمندی ها و تولیدات عشایر کشور، خواستار همکاری و مشارکت فائو در اجرای پروژه های ساماندهی جامعه عشایری ایران شد.

کوشلین، معاون مدیرکل امور جنگل های فائو نیز در این دیدار با استقبال از مشارکت در طرح های جامعه عشایری ایران،  اعلام کرد در اولین فرصت در جلسه ای با حضور کارشناسان فائو نحوه مشارکت و همکاری در طرح های عشایری مورد بررسی قرار  خواهد گرفت.

معرفی پروژه های خاص ساماندهی عشایری  و  اعزام هیاتی از سوی فائو برای بازدید از مناطق عشایری ایران از دیگز مواردی بود که در دیدار رئیس سازمان امور عشایر ایران و معاون مدیرکل امور جنگل های فائو در خصوص آن تبادل نظر شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین در دیدار با مسئول نمایندگی وزارت جهاد کشاورزی در فائو  پیرامون توانمندی  ها و تولیدات عشایر کشور گفتگو و تبادل نظر کرد و از سوی دو طرف بر همکاری با فائو برای بهبود و ارتقاء وضعیت اقتصادی خانوارهای عشایری تاکید شد.

در اجلاس امسال فائو مستند 16 دقیقه ای "کوه نشینان کوچنده ایران" تهیه شده در روابط عمومی سازمان امور عشایر پخش و شرکت کنندگان در این اجلاس جهانی با زندگی جامعه عشایری ایران آشنا شدند و مورد استقبال حاضرین در جلسه قرار گرفت.

نشست جهانی "معیشت کوه نشینان" ۲۰ تا ۲۲ آذر در مقر فائو در رم برگزار شد. محورهای اصلی این نشست بررسی تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن بر معیشت کوه نشینان، در خطر افتادن معیشت و امنیت غذایی کوه نشینان، بررسی پدیده  مهاجرت اجباری، و ترسیم چشم اندازی برای سال ۲۰۳۰ میلادی در راستای توسعه پایدار زندگی کوه نشینان اعلام شده بود. مدیرکل امور عشایر فارس و مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در سفر رئیس سازمان امور عشایر به ایتالیا وی را همراهی کردند.

فائو(سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد)، سازمانی بین‌المللی است که در زمینه توسعه کشاورزی در کشورهای جهان فعالیت دارد. این سازمان در سال 1945 توسط 44 کشور عضو سازمان ملل متحد تأسیس شد. فائو برای گسترش و مدرنیزه کردن کشاورزی، جنگلداری، شیلات و تأمین غذای مناسب با هدف بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذیه مردم جهان، توزیع مناسب مواد غذایی و مبارزه با سوء تغذیه و ایجاد امنیت غذایی در مناطق مختلف جهان فعالیت می کند. مقر این سازمان واقع در شهر رم در کشور ایتالیا است.

فائو به اعضایش شامل اتحادیه اروپا و ۱۸۳ کشور خدماتی ارائه می‌دهد و در این راه با هزاران همراه در سرتاسر جهان، از سازمان های جامعه مدنی مانند گروه‌های کشاورزان و سازمان‌های بشر دوستانه تا دیگر موسسات ملل متحد، بانک‌های توسعه و بخش خصوصی، همکاری می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز