شرکت حمل و نقل ریلی رجا گزارش داد؛

واکنش مدیرعامل رجا به زیان ۸۰۰ میلیارد تومانی

۱۳۹۶/۰۹/۲۴ - ۱۴:۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۴۹۴۷۳
واکنش مدیرعامل رجا به زیان ۸۰۰ میلیارد تومانی
مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت:یارانه‌ای که به شرکت‌های ریلی مسافری پرداخت شده در خصوص قطارهای تکلیفی و حومه‌ای است که در مجموع مبلغ 120 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ محمد رجبی ، مدیر عامل شرکت رجا گفت: مبلغ 800 میلیارد تومان زیان راه‌آهن تحت پوشش یارانه‌های پنهان که توسط مدیر عامل محترم راه‌آهن مطرح شده است، عددی بسیار بزرگ است که قابل قبول به نظر نمی‌رسد. راه‌آهن از شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری حق دسترسی دریافت نمی‌کند که به آن نمی‌توان گفت ضرر وزیان چرا که «مبلغ دریافت نشده» به حساب می‌آید. درضمن مبلغ حق دسترسی هرچه که باشد، با مبلغ اعلام شده 800 میلیارد تومانی اختلاف بسیار زیادی دارد.

محمد رجبی اضافه کرد:  یارانه‌ای که به شرکت‌های ریلی مسافری پرداخت شده در خصوص قطارهای تکلیفی و حومه‌ای است که در مجموع مبلغ 120 میلیارد تومان بوده، آن‌ هم شرکت راه‌آهن از حساب دولت دریافت کرده است و زیان راه‌آهن به حساب نمی‌آید.

در تاریخ 16 آذرماه  به نقل از سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن در پایگاه خبرگزاری وزارت راه و شهرسازی عنوان شده بود که در سال ۱۳۹۵، نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه مسافر ضرر کردیم که این زیان ناشی از یارانه هایی است که شرکت راه آهن به حمل و نقل مسافر به شکل پنهان می پردازد.

به گفته محمدزاده در جلساتی که با همکاران در سازمان برنامه و بودجه داشتیم، این کسری و ضرر و زیان تایید و پیشنهاد شد که به ازای هر مسافر کیلومتر، مبلغی برای شرکت راه آهن در نظر گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز