معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛

۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و رایانه در اختیار باغداران قرار می گیرد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۳:۵۷:۴۳
کد خبر: ۶۴۹۷۳۶
۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و رایانه در اختیار باغداران قرار می گیرد
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی: امسال ۲۲ میلیون تن محصول سردرختی و گلخانه ای از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار باغات کشور برداشت می شود که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن، محصولات گلخانه ای است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از باغات شهرستان های کوثر و خلخال استان اردبیل گفت:امسال ۲۲ میلیون تن محصول سردرختی و گلخانه ای از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار باغات کشور برداشت می شود که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن، محصولات گلخانه ای است. در استان اردبیل نیز  امسال ۴۳۰ هزار تن انواع میوه سردرختی تولید شده است.

وی افزود: 40 میلیون اصله نهال لیبل دار استاندارد تولید شده است  و باغداران می توانند با مراجعه به مراکز و مدیریت های جهاد کشاورزی این نهال ها را تهیه بکنند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن بیان  این مسئله که امسال با مدیریت بهینه، مرکبات به وفور تولید شده است و خوشبختانه در حال حاضر ۵۰ درصد محصول پرتغال از باغات شمال برداشت شده و در تامین میوه شب عید مشکلی وجود ندارد افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درجه یک نیز در سردخانه های کشور دخیره و ۱۶۰ هزار تن سیب از کشور صادر شده است.

 طهماسبی تاکید کرد: طبق تفاهم با بانک کشاورزی مقرر شده است که  ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و یارانه ارزان قیمت در اختیار باغداران قرار بگیرد.کارشناسان و متخصصین باغبانی و باغداران نیز  باید به دو موضوع تغذیه و هرس به موقع باغات توجه داشته باشند که در کمیت و کیفیت تولیدات سردرختی موثر است.

آغاز کشت و توسعه درخت پسته و سایر محصولات باغی با نیاز آبی کم و ارزش افزوده بالا نشان دهنده عملکرد خوب جهاد کشاورزی استان و پتانسیل باغی اردبیل می باشد.

 

نظر شما