طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی،

انتصاب یک بانو به ریاست سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۵:۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۵۰۰۵۳
انتصاب یک بانو به ریاست سازمان جهادکشاورزی استان قزوین
طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، خانم "فاطمه خمسه" به عنوان "رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین" منصوب شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛  مهندس جوادی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم معارفه رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس سیاست گذاری های انجام شده وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم از جمله سند تربیت مدیران آینده در دولت دوازدهم مدیریت اجرایی وزارت را به  جوانان و زنان خواهیم سپرد.

مهندس جوادی تاکید کرد که تکلیف تعیین شده از سوی دولت دوازدهم در خصوص به کارگیری جوانان و بانوان توسط دستگاه های اجرایی، فضا و فرصت بکارگیری بانوان را تسهیل کرده است.

وی تشریح کرد: این اولین باری است که در وزارت جهاد کشاورزی  یک پست مدیریتی در عرصه اجرایی و عملیاتی به یک نفر از جامعه پرکار و نشاط و خلاق زنان واگذار می شود و انتظار این است  که همه مردان و زنان در کمک به این بانوی محترم در مدیریت کشاورزی استان زرخیز قزوین نهایت همکاری و مشارکت را بنماییم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: خانم‌ مهندس خمسه با سابقه و تحصیلات مرتبط و بویژه در مدیریت ترویج می تواند به هم گرایی و انسجام بیشتر مدیران، همکاران و شاغلان بخش کشاورزی کمک کند و در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی در قزوین موثر باشد.

زنان باید در امور سیاسی، اجتماعی و انتخاب مسئولان ارشد مشارکت داشته باشند

زاهدی استاندار قزوین نیز در این مراسم گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم بر اعتماد به زنان در اداره امور کشور تاکید ویژه شده و زنان باید در امور سیاسی، اجتماعی و انتخاب مسئولان ارشد مشارکت داشته باشند. از اقدام وزیر جهاد کشاورزی در انتخاب سرکار خانم خمسه تشکر می کنم و این انتخاب براساس شایستگی های ایشان بوده است.

استاندار قزوین ادامه داد: سابقه مدیریت ایشان در مدیریت ترویج استان می تواند به هم گرایی و هم افزایی بیشتر در پیشبرد برنامه های بخش کشاورزی بیانجامد. شایسته سالاری و شایسته گزینی باید ملاک انتخاب مدیران قرار گیرد.

 سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: انتظار است خانم خمسه با بهره گیری از خلاقیت و نوآوری به تحول کشاورزی استان کمک کند. در فرآیند انتخاب این زن به عنوان مدیر استانی زمزمه هایی شنیده می شد مبنی بر این که ریسک واگذاری این مسئولیت با کیست؟ در توضیح این زمزمه اعلام می کنم این نگاه باید به ملاک شایسته سالاری تبدیل شود، چرا که در انتخاب مدیران مرد هم باید همین دغدغه شایسته گزینی را داشته باشیم.

طاهر خانی رییس مجمع نمایندگان قزوین در این مراسم گفت: انتخاب یک نفر از جامعه زنان برای پست ریاست سازمان اقدامی نو و بی سابقه است؛ این انتصاب را به ایشان و جامعه زنان کشور تبریک عرض می کنم. در قانون اساسی به جایگاه زنان در جامعه تاکید ویژه دارد و واگذاری این مسئولیت در استان قزوین را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز